FreshRecruitment
Lidl trapt als eerste supermarkt Black Friday-week af
Lidl lanceert vandaag Black Friday-week. Het is de eerste supermarktformule die werkt maakt van Black Friday.

Lidl lanceert vandaag Black Friday-week. Het is de eerste supermarktformule die werkt maakt van Black Friday.

De Consumentenbond wil in gesprek met supermarktketens over multibuys. Die leveren consumenten geen voordeel op en daarom zouden winkels ermee moeten stoppen.

Dekamarkt heeft door de inzet van AI de marge op promotieproducten met 30 procent zien stijgen.

Actiegroep Wakker Dier richt zijn pijlen in een nieuwe commercial op Plus en wil dat de coöperatieve formule het voorbeeld van Jumbo volgt en stopt met vleesaanbiedingen.

Dirk kondigt een nieuwe campagne met structurele prijsverlagingen van A-merken aan. De actie loopt tot het einde van het jaar.

Albert Heijn ziet de omzet uit vleesaanbiedingen teruglopen als gevolg van een daling in het aantal promoties. Bij Aldi en Lidl steeg het aantal promoties juist, maar daar hebben beide formules wel een verklaring voor.

Jumbo onderstreept in zijn nieuwe, deels roodgekleurde, strategie dat de klant ook voor aanbiedingen bij de formule uit Veghel moet zijn. Wie denkt dat de gele formule nu (veel) meer acties lanceert, komt volgens prijsvergelijker Yenom echter bedrogen uit.

Jumbo-winkels hebben het hele jaar door bier in de aanbieding dat in de betreffende regio het meest wordt verkocht.

Wakker Dier vindt dat Plus nog steeds te veel aanbiedingen met vleesproducten in de folder heeft staan. 'Als Plus zijn minder vlees-belofte niet wil verbreken, is het nu hoog tijd om te kappen met die vleesstunts.'

De Jumbo-winkels kleuren vanaf deze week deels rood. De formule is begonnen met roodgekleurde actiekoppen om promo's onder de aandacht te brengen.
