nieuws

Extra verkopen én marge met Hero Jam Studio

Home 600

Extra verkopen én marge met Hero Jam Studio

Hero lanceert de Jam Studio, een live cooking restaurant waar Hero de consument verleidt met hapjes, drankjes en gerechten die worden gemaakt met Hero jam. Een categorie-overstijgend initiatief, want niet alleen Hero producten, maar ook de ingrediënten van het gerecht worden als één geheel verkocht.

Sponsored content door Hero Nederland

“Met de Jam Studio brengen we consumenten op ideeën en laten we zien wat er met Hero jam allemaal nog méér mogelijk is dan op de boterham”, zegt trade marketing manager Vincent Massemyn van Hero Benelux in Breda. “In de ochtend, maar ook rond lunchtijd en tegen zessen serveren koks in de Jam Studio hapjes en gerechten die worden gemaakt van Hero jam én van producten van de supermarkt zoals pasta, kipfilet, rijst, vleeswaren en kruiden. De consument kan zich ter plekke laten inspireren voor de maaltijd en direct alle benodigde ingrediënten in een kistje meenemen inclusief recept om thuis het gerecht te maken. Met de Jam Studio brengen we aan jong en oud het Hero-gevoel over en het stelt de supermarkt in staat de producten te verkopen die de shopper er net geproefd heeft.”

Margerijke producten

De eerste Hero Jam Studio opende in de AH XL in Eindhoven. “Een steeds groter omzetaandeel van de supermarkt wordt online gedaan”, vertelt storemanager Bert van Brakel. “Als supermarkt moet je je dan ook onderscheiden, presentaties en acties bieden waarvoor de consument fysiek naar de winkel komt. De Jam Studio van Hero is zo’n initiatief. De consument wordt er verleid om iets anders met jam te eten en later zelf thuis ook te maken. De ingrediënten om dat gerecht te maken zijn in overleg met ons vastgesteld. Het zijn stuk voor stuk margerijke producten van buiten de jamcategorie die voor de supermarkt mooie extra verkopen opleveren. Een mooi initiatief van Hero!”

Hero-gevoel

“We willen met Hero méér zichtbaar op de winkelvloer aanwezig zijn en aan consumenten het Hero-gevoel overbrengen”, zegt Massemyn. “Daarnaast willen we mensen activeren en hun laten genieten van al het lekkerst dat er met Hero jam kan worden gemaakt. De ingrediënten voor de hapjes en gerechten die met Hero jam kunnen worden gemaakt, worden per winkel bepaald en in nauw overleg met de formule afgestemd. Uiteraard zijn dit omzet-en margerijke producten. Kortom, de Hero Jam Studio is een activatie waarmee Hero ondernemers in staat stelt hun omzet verder te verbeteren.”

Modulair afgestemd

De Hero Jam Studio kan modulair worden afgestemd op de grootte van de locatie en is tot eind december te vinden in meer dan honderd supermarkten in Nederland.
Hero Benelux, Breda | www.hero.nl | Hero Jam Studio

Reageer op dit artikel