artikel

‘De felle groei in de supermarktwereld is voorbij

Home

Merkenstrateeg Paul Moers is niet verbaasd over de nieuwe prijscampagne van Albert Heijn. Volgens Moers kunnen supermarkten alleen nog maar groeien door elkaar marktaandeel af te snoepen. Voor dit jaar zal de omzetgroei van supermarkten naar verwachting tussen de 1 en 2 procent uitkomen. ‘Extreem laag, als je bedenkt dat de supermarkten in 2008 nog […]

‘De felle groei in de supermarktwereld is voorbij

Merkenstrateeg Paul Moers is niet verbaasd over de nieuwe prijscampagne van Albert Heijn.

Volgens Moers kunnen supermarkten alleen nog maar groeien door elkaar marktaandeel af te snoepen. Voor dit jaar zal de omzetgroei van supermarkten naar verwachting tussen de 1 en 2 procent uitkomen. ‘Extreem laag, als je bedenkt dat de supermarkten in 2008 nog een 6 procent hogere omzet hadden’, aldus Moers.

Reageer op dit artikel