artikel

Intro Top 20 ’09: 16 t/m 20

Home

In de ‘bodem’ van de Intro Top 20 vinden we dit jaar reinigers, wasmiddelen, koekjes, fruitdrank en smoothies.

Intro Top 20 ’09: 16 t/m 20

16. Ariel Dubbelkracht

In week 15 van 2008 introduceert Procter & Gamble Ariel Geconcen treerde Kracht. Vanaf week 44 stroomt Ariel Dubbelkracht in. Het gaat hier om hetzelfde product en Dubbelkracht is all  n de nieuwe naam. Karels: “Het heeft er veel van weg dat Procter de nadruk wilde leggen op de dubbele kracht, waarbij half zo veel product gebruikt kan worden. Vergelijk het succes van Klein & Krachtig van Unilever, waarbij de campagne zich richt op de halve belasting in water, verpakking en CO2. ‘Geconcentreerd’ is toch een wat oudere term in wasproducten.” Dubbelkracht is er voor witte was, gekleurde was, en in een variant met een vleugje Lenor wasverzachter. De gemiddelde weekomzet is 56 duizend euro.

17. Campina Optimel Smoothie

Net als de andere producten van Optimel bevat ook deze Smoothie 0 procent vet en is er geen extra suiker toegevoegd. Maar er zit wel 50 procent fruit in. Optimel Smoothie zit in bekers van 30 ml, in het model dat eerder voor Café Fresco is ingezet. De Smoothie is verkrijgbaar in de smaken Framboos/Aardbei en Ananas/Mango, waarbij de eerste de grootste variant is. Gemiddeld komt de weekomzet uit op 54 duizend euro.

18. Dubbelfrisss Ananas-Mango

Wéér weet Dubbelfrisss de Intro Top 20 te halen. Dit jaar met de variant Ananas- Mango. Na de introductie in week 11 komt deze variant snel op distributie. In vergelijking met de andere varianten is deze Ananas-Mango van een redelijke omzet. Dubbelfrisss heeft nu zes varianten, waarbij de Appel-Perzik het hardst loopt. Daarnaast zijn er drie light-varianten en twee varianten in de nieuwe lijn Dubbelfrisss Minder zoet. Gemiddelde weekomzet: 54 duizend euro.

19. Witte Reus reinigers

Het wasmiddel Witte Reus maakt begin 2008 de opvallende uitbreiding naar het reinigersschap. En gelijk met een heel breed assortiment. Witte Reus zoekt de ruimte tussen het ‘duurdere’ A-merk en het huismerk. Niet zo duur maar wel een echt merk. Witte Reus is er als afwasmiddel, allesreiniger, badkamerreiniger, glas&multireiniger en keukenreiniger. Introductie in week 10. Van recenter datum is de lijn toiletreinigers: Toilet kalk & vuil, Toilet bleek, Toilettabs en Toiletblok. Zo’n 80 procent van de supermarkten hebben Witte Reus reinigers opgenomen. De weekomzet bedraagt 52 duizend euro.

20. Verkade Crunchsticks

Verkade Crunchsticks zijn ‘verrassend krokante koekjes, overgoten met heerlijke Verkade melkchocolade. Heerlijk voor onderweg. Boordevol krokante granen’, aldus de fabrikant. In week 2 komt Verkade met deze tussendoortjes in de varianten Hazelnoot, Meergranen en Speculaas. Een verpakking bevat vijf zakjes van twee sticks. Mede door de reclame met de ‘Meisjes van Verkade’ pakt de consument het goed op.

 

 

Reageer op dit artikel