artikel

Intro Top 20 ’09: 11 t/m 15

Home

Op de plaatsen 11 tot en met 15 in de Intro Top 20 2009 vinden we deodorant, koek, ijs, geelvetten en drinkyoghurt.

Intro Top 20 ’09: 11 t/m 15

11. Lu Chocomoments

Lu Chocomoments is een krokante, luchtige wafel ‘met heel veel chocolade voor je eigen genietmomentje.’ De claim wordt ondersteund door het feit dat deze Lu individueel is verpakt. Chocomoments is er in de varianten Puur en Melk. Al vrij snel na de introductie en week 1 hadden bijna alle supermarkten het in het assortiment opgenomen. De variant Melk gaat in distributie net iets harder dan Puur, en dat is ook in de omzet zo. Weekomzet 68 duizend euro.

12. Axe Dark Temptation

‘Become as irresistable as chocolate.’ Een zeer bijzondere slogan bij de introductie van een product in personal care, en een zeer bijzonder product, met chocolade als uitgangspunt voor deodorant en douchegel. Laureijsen: ‘Het past wel bij het merk, om zo eigenwijs en eigenzinnig een innovatie  in de markt te zetten. Opgezet in een brede range, want er is naast deodorant ook aftershave, bodyspray, eau de toilette, showergel. De deo is echter met afstand het beste product in de supermarkt.’ De introductie vindt plaats in week 2. De gemiddelde weekomzet bedraagt 66 duizend euro.

13. Becel Keuken Light

Becel voor de Keuken is ‘goed voor hart en bloedvaten, en verrijkt met Omega 3 en 6’ volgens de fabrikant. Deze light-variant bevat bovendien minder calorieën dan de gewone variant. De Light komt naast de gewone Becel Keuken. Becel weet hiermee dus toch weer de Intro Top 20 te halen, zij het dit maal niet met Pro-activ. Opvallend is dat ook bij dit product nadrukkelijk de toepassingsmogelijkheden door Unilever worden aangegeven. Na drie maanden was Becel Keuken Light door 80 procent van de supermarkten opgenomen. De gemiddelde weekomzet komt uit op 65 duizend euro.

14. Stimorol Senses

In week 12 komt Stimorol met een nieuwe soort kauwgom met een sterke smaakconcentratie, en met een model dat afwijkt van de gewone drageekauwgom. De sticks hebben de merknaam Stimorol Senses, en zijn er in de smaken Tropical Twist en Peppermint Twist. De meeste supermarkten hebben Stimorol Senses in het assortiment opgenomen. De gemiddelde weekomzet is 58 duizend euro.

15. Milk & Fruit 0% vet

Er was al Milk & Fruit Light, de lijn met minder suiker, die in 2003 op de markt kwam. Deze light-varianten maken nu plaats voor de lijn ‘0% vet’. De smaken zijn deels vernieuwd: aardbei-kers, man gosinaasappel en frambooscranberry. De verpakking behoudt de claim ‘Geen Suiker Toegevoegd’. Friesland Foods introduceerde Milk & Fruit 0% vet in week 12. De gemiddelde weekomzet bedraagt 57 duizend euro.

 

 

Reageer op dit artikel