artikel

A-merken innoveren te weinig en worden daarom minder succesvol

Home

A-merken innoveren te weinig en worden daarom minder succesvol

Topman Dick Boer van Albert Heijn houdt fabrikanten op het congres Vision on Food voor dat de drang naar schaalgrootte en efficiencyvoordelen ervoor zorgt dat A-merkfabrikanten hun flexibiliteit om in te spelen op de lokale markt verliezen. Het innovatievermogen wordt door merkartikelfabrikanten wegbezuinigd. Albert Heijn is met zijn Excellent-lijn flexibeler, zegt Boer. ‘Als iets niet […]

Topman Dick Boer van Albert Heijn houdt fabrikanten op het congres Vision on Food voor dat de drang naar schaalgrootte en efficiencyvoordelen ervoor zorgt dat A-merkfabrikanten hun flexibiliteit om in te spelen op de lokale markt verliezen. Het innovatievermogen wordt door merkartikelfabrikanten wegbezuinigd. Albert Heijn is met zijn Excellent-lijn flexibeler, zegt Boer. ‘Als iets niet aanslaat, halen we het uit het schap en proberen we wat nieuws.’

Reageer op dit artikel