artikel

Reclameposter beter dan tv-scherm

Home

SCHERPENZEEL – Centercom is aanbieder
van reclameposters in supermarkten en heeft recent de grens van 400 winkels
overschreden. Golff-ondernemer Peter de Wit in Scherpenzeel maakt er ook gebruik
van. ‘Zo laten we zien dat we met de tijd meegaan.’

Reclameposter beter dan tv-scherm

Klanten die deze

Golff binnenlopen

, komen de eerste bewegende reclameposter tegen pal

voor het toegangshekje. Een scroller

,

heet deze in de vaktaal van Centercom

, om aan te geven dat dit reclamemedium in totaal

drie draaiende posters om de beurt laat zien. ‘Er is heel doelbewust gekozen

voor een plek pal voor de winkelruimte zelf’

, zegt Centercom-directeur Olivier Slot. ‘Zo komt de

klant vlak voordat hij boodschappen gaat doen in contact met een laatste

productreminder. Voorheen werd de klant wel op ideeën gebracht door

tv-commercials of dagbladadvertenties

, maar zag hij geen fatsoenlijke reclame-uitingen in

de winkel zelf. Dat traject is hiermee afgedekt. Merken kunnen nu adverteren tot

in de supermarkt.’



Vloerstickers

Centercom gaat zelfs nog een stapje

verder dan de entree. Want de aanbieder exploiteert ook grote vloer­stickers , die worden bevestigd op de vloer , vlak voor het schap met het aangeprezen product.

Slot: ‘Impulsproducten komen net zo goed voor dit medium in aanmerking als

bulkartikelen. Als zo wordt geadverteerd , is bij beide soorten producten een duidelijke

verkoopplus te zien. De scoringskans is sterk wisselend en hangt ook samen met

bijvoorbeeld afprijzingen of andere acties. We hebben plussen gezien van

vijf , maar ook van 500 procent.’



Effectiever

Volgens Slot zijn de posters

effectiever dan narrow-casting. ‘De reclameboodschappen op de schermen zijn vaak

te ingewikkeld. De klant heeft maar twee seconden aandacht voor een advertentie.

Dat werkt niet.’

Golff-ondernemer De Wit is dik

tevreden over de scrollers. De tweede ervan hangt achter de servicecounter. ‘De

posters zorgen voor levendigheid op de winkelvloer. We hebben ze ook om te laten

zien dat we met de tijd meegaan. Verder is het natuurlijk logisch dat de

fabrikant zijn merk op de winkelvloer wil promoten. Ook wij merken beslist

een omzetplus van de aangeprezen producten.’

Reageer op dit artikel