nieuws

Plus lanceert ‘dwars’ feestdagenmagazine

Formules 3042

Plus lanceert ‘dwars’ feestdagenmagazine
Het feestdagenmagazine van Plus is ' dwars' vormgegeven als kalender.

UTRECHT – Plus heeft zijn feestdagenmagazine, dat dit weekend met de folders huis-aan-huis is verspreid, op bijzondere ‘dwarse’ wijze vormgegeven.

Met de titel ’31 dagen feest bij Plus’ is het dit weekeinde gelanceerde magazine vormgegeven als een kalender. Bijzonder is dat de pagina’s dwars zijn afgedrukt. Dat begint al bij de cover en zet zich door het hele magazine door. Dat leest zich daardoor als een A3-formaat miniposter. Plus  suggereert op de binnenzijde van de omslag een gaatje te maken, zo kan het magazine als een kalender worden opgehangen.

Aftellen naar Kerst

Vanaf 1 december wordt afgeteld naar de Kerstdagen, met ieder dag een of meer feestelijke recepten en/of tips. Ze worden afgewisseld met ‘verhalen’ van klanten, zoals van Marijn Gerats die vorig jaar op Eerste Kerstdag haar eerste kind kreeg. Eerste en tweede kerstdag beslaan meerder pagina’s met daarop complete menu’s. Vanaf de dag na Kerst, vrijdag 27 december, wordt afgeteld naar oud en nieuw.

Meer dan 425 producten in feestassortiment

Naast de recepten is op verschillende pagina’s het speciale feestdagenassortiment te vinden. Dat behelst meer dan 425 producten, zo is op de voorpagina van het feestdagenmagazine te lezen. Op 4 december geen recept: dan verwijst Plus naar een online adventkalender die op de website en in de Plus-app is te vinden. ‘Ook op Plus.nl /kerst vind je inspiratie voor de feestmaand’, aldus de keten. Ook zijn daar spellen te vinden met kans op ‘geweldige prijzen’. Tevens wordt daar gewezen op het gemak van online boodschappen doen. Bovendien maken klanten die online boodschappen bestellen, kans die  gratis te krijgen.

Goede voornemens

Zondag 29 december staat in het teken van de goede voornemens met een top 10 van wat Nederlanders zich voornemen.  Op 1 staat afvallen, op 2 gezonder eten en op 3 meer bewegen. Op die pagina zin ook de goede voornemens van twee Plus-ondernemers te lezen. Zo  wil Plus Visser in Malden ‘nog meer bijdragen aan een gezond en gelukkig leven van de  klanten’. Plus Wilmink in Nunspeet zegt nog meer aandacht te gaan besteden aan maatschappelijk verantwoord ondernemen door bijvoorbeeld met een speciale bakfiets boodschappen te gaan bezorgen.

Lidl ging voor

Na Lidl is Plus voor zover bekend de tweede supermarktformule met een feestdagenmagazine. Lidl lanceerde het magazine met het feestdagenassortiment al op 4  november. Albert Heijn presenteert donderdag 28 november de special Allerhande voor de feestdagen.

Geen social media-storm

Lidl kwam na de lancering onder vuur te liggen op social media. De keten zou  het woord ‘Kerst’ in de folder hebben weggemoffeld. Het woord ‘Kerst’ ontbreekt ook op de omslag van het Plus-magazine. Naast de tekst 31 dagen feest is op de omslag de pay-off van de formule: ‘Goed  eten is samen eten’ – te vinden. Dat roept op Facebook geen weerstand op. Patricia Keularts-puissant schrijft met een knipoog dat de mensen die eerder zeiden niet meer Lidl te gaan nu ook Plus zullen moeten mijden. ‘Nu gaan al die mensen die niet meer naar de Lidl gaan ook niet meer naar de plus .. hier staat ook feest ipv Kerst.’

Reageer op dit artikel