nieuws

Jumbo-klant klaagt over storingen Jumbo-app

Formules 3001

Jumbo-klant klaagt over storingen Jumbo-app

VEGHEL – Jumbo worstelt sinds enige tijd met storingen die het bestelproces via de Jumbo-app en -website dwarsbomen.

De technische mankementen komen aan het licht via de Facebookpagina van de supermarktketen uit Veghel. Daar klagen klanten sinds eind september met enige regelmaat over de Jumbo-app. Deze laat het volgens de klagers afweten in het bestelproces. Ook zijn er problemen met het bestellen van boodschappen via de website van Jumbo. Uit een inventarisatie van Distrifood blijkt dat het webcareteam van de supermarktketen in de 45 dagen tussen 28 september en 12 november op zeker 12 verschillende dagen aan klanten bevestigde dat er sprake was van een storing.

Onderhoud van systemen

De voortdurende technische malheur lijkt zijn oorsprong te vinden in het weekend van 28 tot en met 30 september van dit jaar. Jumbo meldt voor dat weekend dat er in die dagen wordt gewerkt aan onderhoud van systemen. Dit had op maandag 30 september om 08.00 uur afgerond moeten zijn. In de dagen die volgen, tot 4 oktober, wordt er dagelijks op de Facebookpagina geklaagd dat er storingen zijn in de app en/of de website. Daarop volgt ook dagelijks een bevestiging van het webcareteam van Jumbo dat er sprake was van een storing.

Helemaal simpel

Daarna wordt er tot en met half november elke week minstens één keer melding gemaakt van een storing in het bestelproces. Dit tot grote frustratie van de gebruikers, zo wordt duidelijk. ‘Ik word er helemaal simpel van. Eerst werkt de app niet goed, dan is mijn lijst met favoriete boodschappen weg uit de app en nu kan ik ook niet via de browser inloggen’, luidt de klacht van een klant op 24 oktober. Jumbo bevestigde ook in dit geval dat er sprake was van een storing.

Vervelend voor onze klanten

Jumbo bevestigt in een reactie dat het bedrijf worstelt met storingen. ‘We zien een toename van het aantal online bestellingen. Om in de toekomst te kunnen voldoen aan de toenemende vraag én onze online klantervaring te verbeteren, hebben we eind september een upgrade van onze e-commerce omgeving uitgevoerd. Voor deze upgrade was de website Jumbo.com en de Jumbo App van zaterdagavond 28 september tot maandagochtend 30 september 08.00 uur niet bereikbaar. Het klopt dat we in de weken daarna te maken hebben met storingen, waardoor de app en website op sommige momenten minder goed beschikbaar is. Dit vinden wij uiteraard vervelend voor onze klanten en we werken dan ook hard aan het verhelpen hiervan’, zegt Jumbo-woordvoerder Paulien Straeter.

Reageer op dit artikel