nieuws

Averechts effect ‘stalken’ AH door Wakker Dier

Formules 12427

Averechts effect ‘stalken’ AH door Wakker Dier

HILVERSUM – Dat Wakker Dier bezorgwagens van Albert Heijn achtervolgt met een bus die is voorzien van een billboard met een protest, kan op weinig steun van Nederlanders rekenen.

Bijna driekwart van de Nederlanders vindt dat wakker Dier te ver gaat met de achtervolgingsactie van bezorgwagens die online bestelde boodschappen bij klanten thuis afleveren. Dat blijkt uit onderzoek onder 2700 mensen van Wat vindt Nederland? waarover SBS6/Hart van Nederland publiceert. De actie lijkt daarmee een averechts effect te hebben. Zeventig procent van de Nederlanders zegt hierdoor minder sympathie voor Wakker Dier te hebben gekregen. Bijna een kwart staat nog wel pal achter de actiegroep.

Afdwingen

Actiegroep  Wakker  Dier probeert met de actie AH te  dwingen om de vleeskuikens beter te verzorgen en naar het niveau van Een Ster  Beter  Leven van de Dierenbescherming te brengen. ‘Wij achtervolgen Albert Heijn net zo lang tot ze de AH kip niet meer bezorgen’, is op het billboard te lezen met naast de tekst een foto van een ‘bozige’ kip. Wakker Dier zond de afgelopen tijd al tv-spotjes uit met een gelijksoortige boodschap.

Slechte omstandigheden

Volgens de actiegroep leven de ‘kippen van Albert Heijn’ in de slechtste omstandigheden van alle supermarktformules. De AH-kippen leven met 16 stuks op een vierkante meter. Bij Jumbo zijn dat er bijvoorbeeld minder met 13 à 14 en voor bio-kippen geldt een aantal van 10.

Panel

Wat Vindt Nederland? is het opiniepanel van Hart van Nederland. Het telt 27.000 leden waarvan steeds een deel voor een onderzoek wordt uitgenodigd.

Reageer op dit artikel