nieuws

Jumbo rondt overname Agrimarkt af

Formules 5132

Jumbo rondt overname Agrimarkt af

VEGHEL – De verkoop door coöperatie CZAV van alle aandelen Agrimarkt, inclusief vastgoedlocaties, aan Jumbo Groep Holding BV is donderdag afgerond.

Door deze transactie is Jumbo eigenaar geworden van zes Agrimarkt-supermarkten in Zuidwest Nederland. De winkels in Roosendaal, Vlissingen en Middelharnis worden omgebouwd naar de Jumbo. De Agrimarkt in Goes wordt de eerste Jumbo Foodmarkt in de provincie Zeeland. De formule uit Veghel heeft eerder met Lidl overeenstemming bereikt over de overname van de Agrimarkt-supermarkten in Terneuzen en Oud-Beijerland.

Openingen in week 47 en 48

De vestigingen in Vlissingen en Middelharnis heropenen in week 47 als Jumbo-supermarkt, de week erna gevolgd door Roosendaal. In diezelfde week heropent ook de winkel in Goes als Jumbo Foodmarkt. ‘Voor Jumbo is dit een bijzondere overname waar we heel trots op zijn,’ zegt Jumbo-cfo Ton van Veen. ‘Het zijn stuk voor stuk prima winkellocaties, met klanten die veel waarde hechten aan producten van eigen bodem. Die voorkeur sluit helemaal aan bij onze aanpak. We behouden dus zoveel mogelijk het plaatselijke karakter van de winkels, inclusief artikelen in de categorie Tuin en Dier. Klanten in het verzorgingsgebied van deze nieuwe Jumbo-winkels kunnen straks ook via Jumbo.com hun boodschappen laten thuisbezorgen of ophalen bij een Pick Up Point.’

Aankondiging in juli

De overname van Agrimarkt door Jumbo werd in juli van dit jaar aangekondigd. ‘We hebben met het management van Agrimarkt de afgelopen jaren verschillende strategische opties onderzocht en gekeken hoe we de regionale Agrimarkt-formule verder kunnen uitbouwen’, zei directeur Antoon van Vugt van CZAV destijds in een reactie op de overnameplannen. ‘Gezien de ontwikkelingen in de supermarktwereld is het voor ons duidelijk dat de Agrimarkt-winkels zich beter kunnen ontwikkelen met een sterke formule in een retailomgeving waar de focus ligt op het exploiteren van supermarkten en het bedienen van de klanten in een omnichannel-omgeving.’

Reageer op dit artikel