nieuws

AH start met persoonlijk voedingsadvies

Formules 2732

AH start met persoonlijk voedingsadvies

ZAANDAM – FoodFirst Network geeft de komende weken kookdemo’s in alle Albert Heijn XL’s. AH kocht het onlineplatform voor voedingsadvies eerder dit jaar.

In samenwerking met verschillende chef-koks laat het leefstijlplatform vijf weekends lang zien hoe makkelijk het is om lekker én gezond te koken, meldt AH. Afgelopen weekend trapte meesterkok Rudolph van Veen, ambassadeur van FoodFirst Network en onder meer bekend van Life & Cooking en 24Kitchen, af met drukbezochte kookdemonstraties in Ede, Nijmegen, Leidschendam en Purmerend.

Leefstijl veranderen

‘FoodFirst Network wil iedereen kennis laten maken met lekker én gezond eten. Op het onlineleefstijlplatform vind je alles om je leefstijl te veranderen én dat vol te houden: meer dan 1000 lekkere recepten, weekmenu’s, workshops en kookvideo’s. Ook biedt het platform informatie op het gebied van slapen, bewegen en ontspannen. Alle tips en adviezen zijn afgestemd op je persoonlijke profiel’, aldus Albert Heijn.

Reclamevrije onafhankelijke site

Klanten die naar het platform gaan, moeten zich daar inschrijven. Voor consumenten is niet duidelijk dat de supermarktformule eigenaar is van de site. Zo staat het logo van AH nergens op de site vermeld. Het logo van AH ontbreekt ook op de lijst van partners. Wel meldt de site ‘FoodFirst Network is uit principe vrij van advertenties en commercials . Ook meldt de site nadrukkelijk ‘reclamevrij en onafhankelijk’ te opereren. FoodFirst Network werkt op abonneebasis. De site: ‘Bij FoodFirst Network kun je kiezen uit twee soorten memberships. Een maandmembership kost €7,99. Voor €72 krijg je een jaar toegang tot het platform.’ Al eerder kocht Ahold-dochter Etos ook een onlineplatform met onder andere de url Gezondheidsplein.nl.

 

Reageer op dit artikel