nieuws

AH werkt aan nieuwe bedrijfskleding

Formules 80911

AH werkt aan nieuwe bedrijfskleding

ZAANDAM – Albert Heijn gaat voor het eerst in jaren de bedrijfskleding van alle winkelmedewerkers vervangen. In het tweede kwartaal 2020 wordt de bedrijfskleding uitgerold.

Het is een groot project dat alle enige tijd loopt. Albert Heijn spreekt van een co-creatie met de werknemers. Ook is er geen grote naam van een mode-ontwerper aan verbonden. In het verleden tekende bijvoorbeeld Frans Molenaar voor de collecties van Albert Heijn, net als hij ook deed voor de Haagse vuilnismannen, voor C&A en de landmacht. Navraag van Distrifood leert dat de huidige bedrijfskleding nog dateert uit 2002. Sindsdien is het ontwerp zo goed als ongewijzigd gebleven.

Oranje Bonus-kleur-accenten

Het nieuwe ontwerp, waarvan Distrifood de hand wist te leggen op foto’s, betekent volgens AH een volledige metamorfose voor de medewerkers. Versmedewerkers krijgen schorten met het AH-logo. Verder zijn de oranje kleuraccenten opvallend, de kleur van de Bonus. ‘Op details zullen we doorontwikkelen, maar de foto toont 95 tot 99 procent hoe het wordt’, zegt woordvoerder Ronald van der Aart. ‘De nieuwe duurzame kleding is uitgebreid getest op draagcomfort, bewegingsvrijheid en herkenbaarheid in winkels in Gorinchem en Hoofddorp.

Food Formule Jaarboek

Duizenden medewerkers krijgen nieuwe tenue

Albert Heijn verwacht dat de medewerkers in het tweede kwartaal van 2020 hun nieuwe kleding ontvangen.’ De kledingcollectie op bovenstaande foto toont van links naar rechts onder andere de tenues van de versafdelingen, de teamleiders en het winkelmanagement. Het gaat om de uitrol van een zeer groot project. Landelijk heeft AH circa 100.000 medewerkers, van wie het grootste deel in de winkels werkzaam is.

 

Foto's

Reageer op dit artikel