nieuws

Jumbo lanceert digitale variant Bonuskaart

Formules 17086

Jumbo lanceert digitale variant Bonuskaart

VEGHEL – Jumbo introduceert binnenkort een digitaal loyaliteitsprogramma voor klanten.

Jumbo-cfo Ton van Veen kondigde de introductie dinsdag aan op het congres Food Retail Event in Tiel. Van Veen benadrukte dat het geen kopie wordt van de Bonuskaart van Albert Heijn. ‘Wij gaan het op een andere manier doen.’

Voor het einde van het jaar

Van Veen vertelde niet hoe de nieuwe zet van Jumbo er precies uit gaat zien. Jumbo lanceert volgens hem in ieder geval geen fysieke klantenkaart, wel een loyalty-programma in digitale vorm. Volgens Van Veen introduceert Jumbo het nieuwe programma nog voor het einde van het jaar.

Vergaren van data

Van Veen: ‘We willen de digitale klantrelatie versterken. In het vergaren van data lopen we als Jumbo nog niet voorop, wel in het analyseren van kassadata. Alleen dat laatste gebeurt op anonieme basis. We kunnen het individuele klantengedrag nog niet monitoren en dat moet nu wel gaan gebeuren.’

Test met kortingssysteem

In april van dit jaar meldde Distrifood dat Jumbo werkte aan een kortingssysteem voor trouwe klanten. De formule testte dit spaarsysteem in een aantal winkels. Om aan de pilot deel te nemen, dienden klanten de Hallo Jumbo-app op hun smartphone te installeren. Iedere twee weken ontvingen de testklanten persoonlijke aanbiedingen om ‘extra snel te sparen’, zogenaamde ‘spaarversnellers’. Voor de klanten zonder smartphone was het programma toegankelijk met een fysieke Hallo Jumbo-pas.

Reageer op dit artikel