nieuws

E-schaplabels AH-test worden uitgerold

Formules 10569

E-schaplabels AH-test worden uitgerold

ZAANDAM – Albert Heijn en andere Ahold Delhaize-formules gaan elektronische schaplabels (ESL) uitrollen naar hun vestigingen.

Dat blijkt uit een persbericht van moederbedrijf Ahold Delhaize. Daarin wordt gemeld dat Ahold  Delhaize een strategisch partnerschap aan is gegaan met Hanshow Technology om digitale instore applicaties te introduceren bij alle Europese merken van de retailer.

Uitrol elektronische schaplabels

Als eerste  stap in deze samenwerking zullen alle merken (supermarkten) elektronische schaplabels van Hanshow gaan toepassen. Ahold Delhaize wil nog dit jaar honderd van zijn Albert Heijn-winkels hebben uitgerust met de elektronische prijskaartjes. Daarnaast gaan de twee  bedrijven een Innovation Lab opzetten om nieuwe instore functies te ontwikkelen. ‘ De digitale applicaties die we samen gaan ontwikkelen gaan de winkelervaring van de klant verbeteren en bieden ons de kans  efficiënter te werken’, aldus Wouter Kolk, ceo Ahold Delhaize Europe & Indonesië.

Samenwerking sinds begin 2018

Ahold Delhaize en Hanshow werken vanaf begin 2018 samen met de introductie van elektronische schaplabels in vestigingen van AH en Delhaize. Die bieden klanten bijvoorbeeld ook de de mogelijkheid om productinformatie met hun telefoon op te halen en daar eventueel ook mee af te rekenen. Daarnaast bieden ESL voordelen op het vlak van een juiste prijsstelling en met automatische prijsverlagingen voor producten die tegen de datum zitten. Een functie  die AH in een winkel in Zandvoort testte.

Heel Europa

De eerste stap in deze samenwerking is de uitrol van de elektronische schaplabels naar alle Europese formules van Ahold Delhaize in Nederland, België, Luxemburg, Griekenland, Tsjechië, Servië en Roemenië. Daarnaast worden er  toepassingen voor instore communicatie en instore navigatie ontwikkeld. ‘Hansow biedt de beste instore-applicaties in zijn klas en heeft de beste know how.’ We zijn erg blij met hun bijdrage aan de scanservice voor mobiele telefoons en de betaalservice ‘YesWeScan’ at Delhaize en met de eerste golf van elektronische schaplabels bij AH’, aldus Kolk.

Hanshow verplaatst hoofdkantoor

Als  onderdeel van de samenwerking verplaatst Hanshow zijn Europese hoofdkwartier naar de regio  Amsterdam. Daardoor kunnen teams  van beide  bedrijven makkelijker samenwerken en nieuwe digitale ‘oplossingen’ testen en ontwikkelen, zo staat in het persbericht.

 

Reageer op dit artikel