nieuws

Albert Heijn geeft les op 2000 basisscholen

Formules 4361

Albert Heijn geeft les op 2000 basisscholen
Foto: Jeroen van der Wielen (Dutch Food Week)

ZAANDAM – Albert Heijn biedt leerlingen van ongeveer tweeduizend basisscholen in heel Nederland een lesprogramma aan over gezonde tussendoortjes en verantwoorde pauzehapjes. De marktleider werkt daarbij samen met Het Voedingscentrum en sportkoepel NOC*NSF.

Het lesprogramma maakt deel uit van de Dutch Food Week, waar Albert Heijn partner van is. Die week wordt dit jaar gehouden van 5 tot en met 16 oktober. ‘De supermarkten van Albert Heijn geven in de Week van de Pauzehap aan de groepen 5 tot en met 8 van de deelnemende basisscholen een gratis productpakket boordevol gezonde 10-uurtjes’, zo valt te lezen op de website van de Dutch Food Week. Uitgeverij Zwijsen BV heeft het programma ontwikkeld en neemt de distributie voor zijn rekening.

Interactief lesprogramma ‘Ik eet het beter’

Het lesprogramma heet ‘Ik eet het beter’. ‘De interactieve lesprogramma’s maken leerlingen op een speelse manier bewust van wat ze dagelijks eten en drinken. De leerlingen leren over de herkomst van hun eten, ervaren wat een gezonde leefstijl doet voor hun lijf en ze genieten met elkaar van de heerlijkste producten.’ De overkoepelende naam is de Week van de Pauzehap en er is een speciale website voor in de lucht.

Opening met expositie in Ede

De Dutch Food Week heette eerder Dutch Agri Food Week, waarbij het evenement dit jaar in een nieuw jasje is gestoken. Het centrale thema van de vijfde editie is ‘Wat eten we?’ Dutch Food Week trapt officieel af op 5 oktober met de opening van de expositie ‘Wat eten we?’ in samenwerking met de Fotograaf des Vaderlands, Jan Dirk van der Burg. Hij reisde door het hele land om een boerengezin, de bewoners van een studentenhuis en andere huishoudens rond etenstijd te portretteren. De tentoonstelling is te zien in Ede.

Albert Heijn als enige supermarktketen betrokken

Het programma is heel breed opgezet. Albert Heijn is als enige supermarktketen betrokken bij het project dat verder veel belangenorganisaties als partner heeft, maar ook bedrijven als FrieslandCampina, Plukon, Van Drie Group, Vion en Bakkerij Borgesius.

Reageer op dit artikel