nieuws

AH: nieuw boegbeeld en nieuwe pay-off

Formules 10322

AH: nieuw boegbeeld en nieuwe pay-off
Foto: Albert Heijn

ZAANDAM – Albert Heijn lanceert vandaag zijn nieuwe reclamecampagne. Daarbij wordt Ilse, supermarktmanager en moeder met gezin, het nieuwe boegbeeld van de televisiecommercials. Tegelijk zet AH een nieuwe pay-off neer.

Daarmee zet Albert Heijn een opvolger neer voor Harry Piekema, die jarenlang in AH-commercials figureerde. Piekema duikt in de rol van klant nog op in de introductiespot van het nieuwe boegbeeld Ilse. In de campagne staat haar dagelijkse leven centraal. ‘Met een knipoog wordt ze gevolgd in haar drukke leven, zowel in de winkel als met haar gezin. Ook introduceert de supermarktketen een nieuwe huisstijl met een nog grotere rol voor de bekende kleur blauw. De nieuwe pay-off luidt ‘Dat is het lekkere van Albert Heijn’, aldus de marktleider.

Campagne draait om het drukke leven

De campagne is ontwikkeld onder leiding van directeur Marketing & Communicatie Johan van der Zanden bij Albert Heijn. ‘We zijn tegenwoordig allemaal graag lekker druk. Op het werk, met de kinderen, met hobby’s en sporten, sociale media, vrienden en familie. Bij Albert Heijn snappen we dat als geen ander, want we zijn al 130 jaar de vertrouwde supermarkt voor iedereen. We inspireren je dagelijks om meer uit het leven te halen, op de manier die bij jou past. Ongeacht waar je woont, wat je zoekt, waar je bent of wat je te besteden hebt. We zijn er altijd en overal voor je: met een winkel om de hoek, online en onderweg. Dat maken we allemaal zichtbaar in deze campagne.’

Kleur blauw wordt weer veel zichtbaarder

De reclamecampagne is een co-creatie van Albert Heijn en reclamebureau TBWA\Neboko. De teams hebben nauw samengewerkt om een onderscheidende en eigentijdse campagne te ontwikkelen en te vertalen in een hele reeks uitingen naar klanten en medewerkers. De AH-kleur blauw keert ook nadrukkelijker terug in de winkels, online en de app van de marktleider. Oranje wordt nog gebruikt voor de bonusaanbiedingen. ‘En is natuurlijk ook de kleur van het Nederlands elftal en de KNVB, waar we sinds kort partner van zijn’, aldus Van der Zanden.
Foto: Albert Heijn

Reageer op dit artikel