nieuws

Picnic doet mee aan test met ijsjes zonder jasje

Formules 3810

Picnic doet mee aan test met ijsjes zonder jasje

AMERSFOORT – Het ijsmerk Solero gaat in samenwerking met Picnic ijsjes zonder plastic verpakking verkopen.

Het concept houdt in dat de ijsjes in het multipack niet meer per stuk in plastic verpakt zijn, maar ‘zonder jasje’ in de kartonnen verpakking zitten. De pilot is door beide partijen opgezet om te kijken of consumenten dit prettig vinden.

35 procent minder plastic

Deze Solero Bio Peach multipacks bevatten 35 procent minder plastic in vergelijking met de originele Solero Bio multipacks. De nieuwe verpakkingsdoos heeft ingebouwde compartimenten, zodat de individuele ijsjes zonder een plastic verpakking gescheiden worden. Daarnaast kan de kartonnen doos zelf ook gerecycled worden.

Onderdeel van strategie Unilever

Als de pilot succesvol is, wordt de mogelijkheid voor verdere invoering van deze verpakkingsvorm bekeken. Vanaf 19 augustus zijn de multipacks via Picnic in onder andere Amsterdam, Leiden, Alkmaar, Eindhoven, Breda en Arnhem te bestellen. Deze innovatie is onderdeel van Unilevers strategie om zo min mogelijk plastic te gebruiken.

Reageer op dit artikel