nieuws

Lidl komt met ‘megacampagne’ rond test bond

Formules 5996

Lidl komt met ‘megacampagne’ rond test bond
Beeld: Lidl

HUIZEN – Lidl heeft zijn klanten al via een nieuwsbrief geïnformeerd op de gunstige uitkomst van een prijspeiling van de Consumentenbond en kondigt voor de komende periode een ‘megacampagne’ aan.

De Consumentenbond publiceerde deze week een nieuwe prijspeiling rond supermarkten, waarin naar de prijsontwikkeling van A-merken en huismerken is gekeken. In die laatste categorie komen Aldi en Lidl als de twee goedkoopste ketens uit de bus.

Aldi adverteert in de dagbladen

Aldi begon vanmorgen al een campagne rond de uitkomst van de prijspeiling met een advertentie in de landelijke en regionale dagbladen. Lidl verstuurde een advertentie aan zijn klanten en kondigt ‘een megacampagne’ aan. In de uiting voor klanten kondigt Lidl aan ‘Écht de goedkóópste’ te zijn. ‘Jaarlijks vergelijkt het onafhankelijk onderzoeksbureau de Consumentenbond een boodschappenkar met A-merken en één met huismerken om te kijken bij welke supermarkt u écht het goedkoopst uit bent’.

Lidl deelt sneer uit naar test van tv-programma Kassa

Lidl deelt daarbij ook nog een sneer uit naar de test eerder dit jaar van het televisieprogramma Kassa, waar de discounters juist als duurste uit de bus kwamen. Zowel Aldi als Lidl toonden zich in hun wiek geschoten door de opzet van dat onderzoek. De Consumentenbond doet het in de ogen van Lidl beter. ‘In deze test worden kwalitatief vergelijkbare producten meegenomen. Dit in tegenstelling tot testresultaten die eerder gecommuniceerd zijn door andere supermarkten.’

Test Kassa had direct effect op prijsimago Aldi en Lidl

Bij de test van Kassa kocht de redactie van dit programma een mandje van de goedkoopste producten. De discounters vonden dit oneerlijk omdat hier artikelen van een compleet verschillende kwaliteit met elkaar werden vergeleken. Dit weerhield andere supermarktbedrijven er niet van volop te adverteren met het feit dat ze goedkoper waren dan Aldi en Lidl. Dit bleek vrijwel direct een negatieve impact te hebben op het prijsimago van de twee prijsvechters.

Reageer op dit artikel