nieuws

Albert Heijn lanceert digitaal sparen

Formules 10331

Albert Heijn lanceert digitaal sparen

ZAANDAM – Albert Heijn introduceert een digitale spaarkaart. Het is daarmee een alternatief op de spaarkaart waarop losse zegels kunnen worden geplakt.

De spaarzegels worden bij het afrekenen toegevoegd aan de digitale spaarkaart in de AH app. De marktleider start vanwege de introductie vandaag met de eerste digitale spaaractie. Klanten kunnen de komende dertien weken sparen voor een assortiment glazen van kristalglas. Daarmee herhaalt de supermarktketen de spaaractie uit 2014. Bij elke €10 aan boodschappen ontvangen klanten een kristalglaszegel. Met 20 zegels en vanaf €2,99 bijbetaling hebben ze een set van twee glazen. Zegels sparen kan tot en met 17 november 2019. Een volle spaarkaart inleveren kan tot en met 24 november 2019.

Persoonlijke bonuskaart scannen

De digitale zegels worden automatisch op een digitale spaarkaart ‘geplakt’ zodra een klant zijn persoonlijke bonuskaart scant in de winkel of een online bestelling plaatst. Om volle digitale spaarkaarten te verzilveren, scannen klanten hun persoonlijke bonuskaart bij de aankoop van de glazen. Tegelijkertijd blijft het systeem van zegels plakken op een spaarkaart bestaan. Klanten die dus wel glazen willen, maar het liefst zegels blijven plakken, krijgen gewoon plakzegels bij de kassa.

Voor het eerst in zijn bestaan

Albert Heijn zegt op verzoek van zijn klanten de spaaractie uit 2014 te herhalen. ‘In nog geen drie maanden tijd spaarden meer dan 1 miljoen huishoudens bijna 4,5 miljoen glazen. Daarom herhaalt Albert Heijn voor het eerst in zijn bestaan en op verzoek van velen deze spaaractie. Tussen 26 augustus en 17 november kunnen klanten weer exclusief bij Albert Heijn sparen voor Vivo glazen van Villeroy & Boch Group. Het uitgebreide assortiment bevat glazen waarvoor klanten al eerder konden sparen en nieuwe glazen voor gin-tonic en speciaalbier. Ook zijn er twee limited edition-glazen: een longdrinkglas en een champagneglas’, meldt de supermarktketen in een persbericht.

Reageer op dit artikel