nieuws

Picnic lanceert nieuwe app

Formules 2386

Picnic lanceert nieuwe app

AMSTERDAM – Onlinesupermarkt Picnic presenteert deze week een nieuwe app.

De navigatie in de app is vernieuwd, waardoor producten volgens de websuper makkelijker zijn te vinden. Muller: ‘We hebben gekeken hoe onze klanten in de app door de virtuele winkel lopen. Net zoals in de traditionele winkel beginnen mensen bijvoorbeeld ook bij groente en fruit. Doordat we de structuur van de app hierop hebben aangepast, gaat het doen van de boodschappen 25 procent sneller en hoeven klanten minder vaak naar producten te zoeken.’

Geen ruimte op het scherm

De nieuwe app is de afgelopen maanden getest door verschillende groepen klanten. Muller: ‘Vanaf de start hebben we Picnic samen met onze klanten gebouwd. Klanten kunnen in de app aangeven welk product ze missen, dat geeft ons een goed beeld van wat mensen écht willen hebben. Producten waar geen vraag naar is nemen dus ook geen ruimte in op het scherm.’

Dingen die je nergens anders vindt

Distrifood meldde onlangs dat Picnic het assortiment gaat uitbreiden met 1000 nieuwe producten. De nieuwe producten worden in de app aangeduid in de categorie ‘nieuw’. Ook nieuw is de categorie ‘dingen die je nergens anders vindt’. Het gaat onder meer om wijnpakketten, een aantal gemberbieren, meerdere oat milks, verse vongole en lokale producten, zoals chocolade van De Bonte Koe. De nieuwe producten van Picnic vallen voornamelijk in de categorieën vega, vlees, groente, fruit, tapas, delicatessen, wijnen, speciaalbier en kazen. Ook het aantal huishoudelijke artikelen en drogisterijproducten wordt flink uitgebreid. Daarmee heeft de onlinesuper nu een aanbod van om en nabij de 7000 sku’s.

Reageer op dit artikel