nieuws

Fotorepo: Lidl zet in op meelwormen en zeewier

Formules 8367

Fotorepo: Lidl zet in op meelwormen en zeewier

AMSTERDAM – Lidl heeft het tijdelijke assortiment bekendgemaakt dat tijdens de themaweek rond producten uit de toekomst wordt verkocht. Het gaat daarbij onder meer om Insecten, granola met meelwormpoeder, zeewierwraps, sokken van gerecyclede visnetten en ‘rescue food’.

Dat maakte Lidl bekend tijdens een presentatie in Amsterdam. De producten, ontwikkeld in samenwerking met incubator StartLife, liggen vanaf 27 juni in de Nederlandse vestigingen van Lidl. Het assortiment is na een pitch door een jury gekozen, waarbij 12 leveranciers werden gekozen. ‘Consumenten kiezen steeds meer voor plantaardige of duurzame producten. Met de FutureGoods themaweek maakt Lidl deze innovatieve producten voor een brede doelgroep toegankelijk. Daarnaast bieden we lokale leveranciers de kans om met hun unieke concept in de schappen van alle Lidl-winkels te liggen’, aldus Erik van den Hoogen, senior-manager inkoop bij Lidl Nederland.

Drankje dat helpt bij bescherming bijen

Onder de deelnemende bedrijven zijn Star Sock, fabrikant van sokken van biokatoen en gerecyclede oude visnetten, Zzinga, een duurzaam en licht alcoholisch drankje dat helpt bij de bescherming van bijen, en Gigi Gelato, 100 procent vegan ijs gemaakt van fruit en groente. Verder zijn er cruesli gemaakt van reststromenvoedsel van het bedrijf Krusli, zeewierwraps van Seamore, eetbare insecten van Little Hero, wortel- en tomaatburgers van Farmer & Foodie en aardappelbrood van Arenshof.

Bedrijven krijgen ook begeleiding

De deelnemende bedrijven mogen niet alleen hun producten tijdelijk bij Lidl verkopen, maar krijgen ook begeleiding van de supermarktketen en van StartLife rondom het opschalen van hun productie. StartLife is door de Wageningen Universiteit opgezet voor het begeleiden van innovatieve foodbedrijven.

Foto's

Reageer op dit artikel