nieuws

Investeerders pompen €5 miljoen in Crisp

Formules 1844

Investeerders pompen €5 miljoen in Crisp

AMSTERDAM – Een groep Nederlandse investeerders steekt €5 miljoen in online versmarkt Crisp.

Naast Robert van der Wallen met zijn investment vehicle Opportunity Partners (voormalig BrandLoyalty en sinds de start investeerder in Crisp) treedt in deze ronde ook nieuwe investeerder Alexander Ribbink (oprichter Keen Venture Partners en voormalig TomTom) toe tot de Raad van Commissarissen van Crisp. Het gaat louter om Nederlandse investeerders, zo meldt Crisp in een persbericht.

Startkapitaal van €3 miljoen

Crisp is sinds november vorig jaar actief en beschikte destijds over een startkapitaal van €3 miljoen. Sinds de start is volgens de initiatiefnemers het aantal kleinschalige makers en kwekers dat aan de versmarkt levert verdubbeld naar 360. Daarnaast is de groep actieve gebruikers van de supermarkt-app sinds kerst vervijfvoudigd. Klanten kunnen bij Crisp versproducten bestellen via een app, waarna de bestelling de volgende dag wordt bezorgd.

Niet alleen delicatessen

Ceo Tom Peeters: ‘Met onze zelf ontwikkelde supply chain technologie kunnen we vis die ’s avonds wordt besteld diezelfde nacht nog van de bron halen en de volgende dag bij onze klanten bezorgen. Zo krijgen steeds meer gezinnen in heel Nederland het voor elkaar om echt makkelijk hun verse boodschappen te doen. Dat het niet alleen gaat om delicatessen, maar juist ook om betaalbare dagelijkse boodschappen zien we aan de gemiddelde bestelling van 35 producten per mandje – vaak gewoon artikelen als halfvolle melk, volkorenbrood en belegen kaas. Maar dan wel hele goede, van heel veel kleinschalige makers en kwekers.’

Reageer op dit artikel