nieuws

AH blijft reclamebureau TBWA\Neboko trouw

Formules 3104

AH blijft reclamebureau TBWA\Neboko trouw
Ahold

ZAANDAM – Albert Heijn blijft na een pitch waaraan vier reclamebureaus meededen trouw aan reclamebureau TBWA\Neboko waarmee het al meer dan tien jaar samenwerkt.

De hernieuwde samenwerking met het reclamebureau moet eind dit jaar een eerste campagne in een nieuwe stijl opleveren. Dat meldt Adformatie. TBWA\Neboko, al meer dan tien jaar het reclamebureau van AH en de marktleider gaan bovendien op een nieuwe manier samenwerken. Daartoe lanceerde de supermarktketen AH Studio. Een locatie  waar reclamebureaus en AH  samenwerken en co-creëren. Die nieuwe manier  van werken moet voor meer slagkracht,  wendbaarheid en snelheid zorgen, vooral op het gebied  van actiemarketing.

AH Studio

AH Studio komt onder leiding te staan van Vanessa Noordervliet-Hofland. Op haar Linkedin-profiel is te zien dat ze de  functie al  sinds maart dit jaar bekleed. Noordervliet-Hofland is sinds 2010 in verschillende functies werkzaam binnen Ahold. Ze werkte onder meer als Director Commercial Programming, Director of Creative Services, Brand Manager AH, Innovation Manager AH en Inspiration Manager Albert Heijn.

Vier  bureaus

Tijdens de pitch werkte AH onder begeleiding van 3MO nauw samen met vier daarvoor uitgenodigde  reclamebureaus.  TBWA\Neboko, Achtung!, Dawn/Next DNA en N=5 dingden daarin naar de gunsten van de marktleider. Volgens AH was daarbij veel ruimte ‘veel ruimte voor interactie en co-creatie en werd onder andere gelet op (strategische) creativiteit, onderlinge chemie, voorgestelde way of working, wendbaarheid en snelheid’, schrijft Adformatie. De deelnemende bureaus hebben hiervoor een vergoeding ontvangen. Over de hoogte daarvan wordt niets naar buiten gebracht.

‘Nieuwe frisse aanpak’

Volgens Johan van der Zanden, directeur marketing & communicatie van Albert Heijn, was het niveau van alle vier de  bureaus hoog. Hij zegt dat de nieuwe frisse aanpak van TBWA\Neboko uiteindelijk  het best aansloot bij  de manier van werken die AH voor ogen heeft. ‘Samen hebben we een creatieve richting ontwikkeld waarmee we ons kunnen onderscheiden en heel Nederland kunnen raken’, aldus  Van der zanden die vorig jaar september van ING  naar AH overstapte.

Pitch daagde uit

Rik Ledder, ceo van TBWA\Neboko, zegt over de hernieuwde samenwerking dat de pitch het bureau uitdaagde om de  samenwerking op een nieuwe wijze vorm te geven. ‘De briefing bood ons alle aanknopingspunten om met een nieuw team de beste creatieve voorstellen te presenteren. Zonder deze pitch waren we nooit geweest waar we nu staan. We zijn blij dat Albert Heijn ons een nieuwe kans heeft geboden.’

Reageer op dit artikel