nieuws

Picnic laat bestelling achteraf aanvullen

Formules 4711

Picnic laat bestelling achteraf aanvullen

AMSTERDAM – Picnic-klanten kunnen hun bestelling na plaatsing nog aanvullen met boodschappen die zij eerst vergeten waren.

Dat blijkt uit een melding die klanten te zien krijgen in de Picnic-app. De online supermarkt bevestigt dat de functionaliteit sinds donderdag voor alle klanten beschikbaar is. ‘Het is de meest aangevraagde functionaliteit door onze klanten’, meldt woordvoerder Romke Spierdijk erover.

Geen minimumbedrag

Voor de aanvulling van de bestelling geldt geen minimaal bedrag, laat Picnic desgevraagd weten. Ook mogen klanten zo vaak als zij willen producten aan de bestelling toevoegen, tot 22.00 uur de dag voorafgaand aan de bezorging. Hoe het extra product betaald wordt, is afhankelijk van de betaalmethode die de klant gebruikt. ‘Gebruik je als betaalmethode bijvoorbeeld automatische incasso, dan verrekenen we het achteraf samen met het statiegeld. Betaal je met iDeal, dan reken je direct de extra producten af’, aldus Spierdijk.

Picnic kiest functionaliteit op basis van klantvraag

Picnic zegt de functionaliteit toe te voegen na vraag vanuit klanten. Medio maart was dat ook al de reden voor de websuper om te testen met ochtendbezorging. ‘Sinds de start betrekken we onze klanten bij het beter maken van Picnic’, zei medeoprichter Frederik Nieuwenhuys toen. ‘Het blijkt dat ook veel klanten de boodschappen graag in de ochtend bezorgd krijgen, dus daar gaan we nu gewoon mee beginnen, allereerst in Leiden.’

Reageer op dit artikel