nieuws

AH wint awards voor design huismerk

Formules 2599

AH wint awards voor design huismerk

ZAANDAM – Albert Heijn heeft vijf Vertex Awards gewonnen voor het design van huismerkproducten.

De Vertex Awards is een internationale competitie waarin het draait om het design van eigen merk producten van retailers. De verpakkingslijnen van AH Siroop, AH Meer dan Pasta, AH Hagelslag en AH Boerderijzuivel werden bekroond met een gouden award.

400 inzendingen, 33 landen

In totaal beoordeelde de jury 400 inzendingen uit 33 landen. De jury keek vooral naar de aspecten creativiteit, verkoopbaarheid en innovatie. Naast de prijzen voor het design van de huismerkproducten, werd AH ook uitgeroepen tot Retailer of the Year.

Belangrijkste drijfveer

‘We vinden het een compliment dat we op internationaal niveau in de prijzen zijn gevallen met het design van onze eigenmerkproducten’, zegt Jeroen Provoost, manager design & visuele identiteit bij Albert Heijn in een reactie. ‘Onze belangrijkste drijfveer voor het ontwikkelen van krachtige designs is dat we klanten willen raken op ieder moment dat ze boodschappen bij ons doen. We maken een zorgvuldige afweging op basis van productkenmerken, de beoogde doelgroep en ontwikkelingen in de markt.’

Reageer op dit artikel