nieuws

Lidl kampt met tekort aan kratten Kordaat

Formules 10707

Lidl kampt met tekort aan kratten Kordaat

HUIZEN – Lidl Nederland drukt zijn bierdrinkende klanten op het hart om lege kratten Kordaat in te leveren.

De discounter meldt op zijn Facebookpagina dat de formule kampt met een tekort aan Kordaat-kratten. ‘Het succes van ons nieuwe Kordaat bier is zo groot dat we kratten tekortkomen. Heb je een leeg krat staan thuis? Breng ‘m terug, maak ons blij en pak dat statiegeld!’, luidt de boodschap van de supermarktketen. De tekst van Lidl wordt ondersteund met een foto van een krat Kordaat en de koptekst ‘Krap bij krat?’.

Conflict met Grolsch

Kordaat werd november vorig jaar gelanceerd met een grootschalige campagne van Lidl. Het bier kwam recent in het nieuws omdat bierbrouwer Grolsch naar de rechter stapte in de hoop de verkoop van Kordaat te stoppen. Het huismerk van de discounter zou volgens Grolsch in naam en uitstraling te veel lijken op het merk Kornuit van Grolsch.

In Enschede aankloppen

De rechtbank oordeelde echter dat Lidl geen inbreuk heeft gemaakt op het merkenrecht van Grolsch. Grolsch is inmiddels in hoger beroep gegaan tegen die uitspraak. Sommige klanten van Lidl stippen dit conflict op Facebook aan, nu Lidl kampt met een tekort aan Kordaat-kratten. ‘Ff bij Grolsch in Enschede aankloppen, daar staan er wel een paar honderd’, luidt één van de reacties.

Reageer op dit artikel