Albert Heijn lanceert eigen podcast

Albert Heijn lanceert eigen podcast

ZAANDAM - Albert Heijn komt met zijn podcast over de herkomst van eten en de toekomst van de productie hiervan. In het 5-delige 'Op ons bord' gaat de Haagse radiomaker, dj en presentator Justin Verkijk langs bij boeren, telers, producenten en experts voor antwoorden op vragen die klanten hebben over voeding.

Volgens Justin Verkijk is het doel van de podcast klanten helpen met bewuste voedingskeuzes maken: 'Ik wil bewuste keuzes maken over wat ik in mijn mond stop.' Elke aflevering van de podcast heeft een ander thema. De eerste aflevering verschijnt op 11 april en gaat over biologische voeding en over wat dit precies inhoudt. Ook waarom biologische voeding vaak duurder is en waarom klanten hier dan toch voor kiezen, komt aan bod. Elke 2 weken zal er een nieuwe aflevering verschijnen.

Podcast is nauwe samenwerking

Foto: Albert Heijn

De producent van de podcast is Fleur Bernhard, Director Social Media bij Albert Heijn. AH werkt voor de productie van de podcast samen met Virtue, KLOAQ audiodesign en Dag & Nacht media.

Meer respect voor mens, dier en milieu

Albert Heijn heeft de ambitie om uiterlijk in 2025 alle versketens volledig transparant te maken. Anita Scholte op Reimer, directeur Kwaliteit & Duurzaamheid bij Albert Heijn: 'Alleen dan weten we zeker dat het is geproduceerd met respect voor mens, dier en milieu. Het is belangrijk dat onze klanten daarop kunnen vertrouwen. Daarom ben ik blij met deze podcast-serie. Ik verwacht dat de afleveringen veel inzicht verschaffen en dat er een dialoog ontstaat over de manier waarop we tegen de productie van eten aankijken.'