nieuws

Jan Linders zet in op warme broodjes

Formules 8133

Jan Linders zet in op warme broodjes
Warme broodjes, versgemaakte salades en maaltijden uit de grill

VENRAY – Jan Linders heeft een grote stap gezet in de bereiding van verse producten in de winkel. De Keuken van Jan Linders biedt in een doorontwikkelde versie nu warme broodjes en salades aan.

De doorontwikkeling van de Jan Linders-keuken is voor het eerst te zien in de vestiging in Venray. Jan Linders’ grootste supermarkt heropende deze week na een verbouwing. Zie hier een video-impressie.

Salades, warme broodjes en diverse formaten pizza

Behalve de elders al aangeboden versbelegde broodjes biedt de vestiging in Venray voor het eerst ook warme broodjes. Deze worden ter plekke belegd en gepresenteerd, waarna ze op bestelling van de klant worden verwarmd. Het gaat daarbij in eerste instantie om broodjes rosbief, pittige kip, gehakt en brie, allemaal geprijsd voor €4. Ook nieuw zijn lunch- en maaltijdsalades die ter plekke worden klaargemaakt, en een grillmodule voor verse kant-en-klaarmaaltijden. Daarnaast zijn pizza’s en de (koude) belegde broodjes in Venray voor het eerst in twee verschillende formaten verkrijgbaar. Zo kost een kleine pizza €4, een grote wordt verkocht voor €5.

Honderden broodjes tijdens de lunch

De keuken is al een tijdlang de blikvanger in de nieuwere winkels van Jan Linders. De nu doorgevoerde veranderingen vormen de eerste grote aanpassing aan het concept. Volgens Roel van der Zande, unitmanager vers bij de zuidelijke supermarktformule, vloeit de doorontwikkeling voort uit het succes van de Keuken van Jan Linders. Zowel doordeweeks als richting het weekeinde zit de loop er in. ‘In Sittard bijvoorbeeld zitten we op een industrieterrein. Daar verkopen we op een doordeweekse dag een paar honderd broodjes tijdens de lunch. Dat komt ook door de lunchdeals, waarbij klanten een gratis sapje krijgen bij aankoop van een broodje.’

Extra aandacht voor speciaalbier

Jan Linders heeft in Venray ook de bierafdeling op de schop genomen. Minder ruimte voor pils, meer plek voor speciaalbier. Het resulteerde in Venray in 10 meter schapruimte voor de categorie. ‘En zelfs 13 meter als je radler en alcoholvrij meerekent’, zegt categorymanager Thomas Heijnen. ‘Voorheen was het 7 meter, inclusief die soorten.’ De extra aandacht voor bieren uit bijvoorbeeld de segmenten trappist, blond en tripel wordt de nieuwe standaard bij de formule, die volgens Heijnen met name inzet op de traditionele Belgische speciaalbieren.

Reageer op dit artikel