nieuws

Hoogvliet gaat mee in oplopend voordeel

Formules 4675

Hoogvliet gaat mee in oplopend voordeel
Foto: Roel Dijkstra

ALPHEN AAN DEN RIJN – Hoogvliet is de volgende supermarktketen die stoeit met volumevoordeel. De supermarktketen introduceerde in week 9 en 10 het nieuwe actiethema Stapelkorting.

De korting liep exponentieel op wanneer er meerdere eenheden van hetzelfde product werden verkocht. ‘Dat gold onder meer voor sixpacks Coca-Cola en Fanta en L’Or-koffiecapsules. Twee sixpacks cola of Fanta werden verkocht voor €6 en vier voor €10. Een doosje L’Or-capsules kostte €1,99. Voor drie moest de klant €5,29 betalen en voor vijf €8,49’, illustreert Hoogvliet-woordvoerder Denise Smit de prijscampagne. Of de Stapelkorting vaker ingezet gaat worden, kan Smit niet beloven.

Vast onderdeel bij Nettorama

Voordeel dat procentueel oploopt, lijkt steeds vaker te worden ingezet in de supermarktbranche. Dit type actie is al lange tijd een vast onderdeel van Nettorama, maar ook andere supermarktketens zijn er nu mee bezig. Zo heeft Vomar ‘vast volumevoordeel’ (bij twee of drie stuks 10 procent korting) en ook Dirk begon vorig jaar (week 37) met volumekorting. ‘Bij 520 artikelen gaan wij onze klanten volumekortingen bieden’, zei Dirk-directeur Marcel Huizing september vorig jaar. ‘Als zij twee of drie stuks van deze producten tegelijkertijd kopen, kunnen zij rekenen op een korting van 10 procent.’

Reageer op dit artikel