nieuws

Dekamarkt stelt merk- en formuleman aan

Formules 5025

Dekamarkt stelt merk- en formuleman aan

VELSEN – Dekamarkt heeft Marco Maatman benoemd tot merk- en formuleman van de supermarktketen.

Maatman (43) begint in april aan zijn nieuwe baan en wordt verantwoordelijk voor de merk-, formule- en marketingstrategie van Dekamarkt. Hij rapporteert in deze functie aan Pieter Rozendaal, directeur Dekamarkt. Maatman heeft in het verleden voor verschillende supermarktorganisaties gewerkt. Zo is hij anderhalf jaar commercieel directeur geweest bij Vomar. Daarvoor bekleedde hij gedurende twaalf jaar verschillende commercieel leidinggevende posities bij Plus, waaronder die van manager marketing.

Allround retailer in hart en nieren

‘Marco wordt verantwoordelijk voor het verder ontwikkelen en implementeren van de merkpropositie en positionering van Dekamarkt, met de bijbehorende marketingaanpak. Marco is een allround retailer in hart en nieren. Dit, in combinatie met zijn marketing expertise, maken dat wij uitkijken naar zijn komst’, zegt Pieter Rozendaal in een reactie op de komst van Maatman.

Merk meer smoel en profiel geven

Maatman is nu nog als directeur retail verbonden aan OK; de alles-in-één app die werkt als een slimme portemonnee. ‘De supermarkten hebben een enorme aantrekkingskracht op mij blijven houden. Toen Detailresult Groep bij mij aanklopte voor deze uitdaging, voelde het alsof het gehele plaatje klopte. Er was sprake van een heuse klik met de mensen aan tafel, de organisatie en de formule Dekamarkt. Ik zie veel potentieel om het merk en de formule meer smoel en profiel te geven. Ik sta dan ook te popelen om te starten en samen met alle collega’s de formule Dekamarkt een flinke impuls te geven’, zegt Maatman. Hij zal vanaf april als adviseur verbonden blijven aan OK.

Reageer op dit artikel