nieuws

AH: ‘Goedkoopjes’ worden ‘Prijsfavorieten’

Formules 6603

AH: ‘Goedkoopjes’ worden ‘Prijsfavorieten’
Foto: AH

ZAANDAM – Albert Heijn schrapt de naamgeving ‘Goedkoopjes’. Het assortiment gaat verder onder de noemer ‘Prijsfavorieten’.

Onder de naam Goedkoopjes voert AH ruim 1000 producten op het  niveau van Lidl en Aldi. Concrete voorbeelden zijn AH Mayonaise, AH Basic Huzarensalade en AH Volkoren Brood. Het duimpje omhoog blijft maar de steunkleur wordt blauw, in lijn met de formule. AH: ‘Daarmee krijgen de Prijsfavorieten een meer prominente rol in het assortiment, zowel in de winkel als online. Vanaf vandaag (18 februari 2019) zien klanten twee kleuren: Oranje voor bonus en blauw voor de Prijsfavorieten met een vaste lage prijs.’

Strategische stap voor Albert Heijn

Het betreft een strategische stap, zo meldt de marktleider. ‘Albert Heijn vindt het belangrijk dat heel Nederland weet dat je bij ons nooit teveel betaalt voor je dagelijkse boodschappen. Om de kwaliteit én de vaste lage prijs nog beter te benadrukken, zetten we nu de volgende stap.’

Meer prominente rol in het assortiment

Volgens AH passen de nieuwe naam en kleurstelling beter bij de formule. ‘Deze visuele stijl past beter bij het merk AH en benadrukt de kern van deze producten: altijd goed en altijd goedkoop. Daarmee krijgen de Prijsfavorieten een meer prominente rol in het assortiment, zowel in de winkel als online.’

Advertentie in de dagbladen

Albert Heijn gebruikt de advertentie in de dagbladen vanmorgen om de Prijsfavorieten bij de klanten te introduceren onder het motto ‘voordeel op de plank’. Daarbij wordt ook de Consumentenbond aangehaald met de quote ‘Albert Heijn even goedkoop als discounters’. In de advertentie staan onder meer een heel AH bruin brood, AH Witte bollen, AH Zacht & Sterk toiletpapier, AH Bsic aroma filterkoffie en De Zaande Hoeve halfvolle melk.

Reageer op dit artikel