nieuws

AH communiceert minder goedkoop assortiment

Formules 9384

AH communiceert minder goedkoop assortiment

HAARLEM – Onder de naam Prijsfavorieten brengt AH 148 producten minder onder de aandacht dan onder Goedkoopje. AH weerlegt die constatering.

Dat is in aantal items ruim 10 procent, concludeert Alwin van der Velden van Superscanner op Linkedin:

Beweging in AGF

Van der Velden legt een voorzichtig verband met de Laagblijverscampagne van Plus. ‘Als je Prijsfavoriet duurder blijft dan andere agf in de markt dan is het verstandig het Goedkoopje in agf  nu niet langer als Prijsfavoriet  te communiceren.’ Er is beweging omlaag in de agf-prijzen van AH concludeert Superscanner maar de prijsdaling zijn volgens Van der Velden ‘niet overtuigend’.

Kwaliteit én lage prijs

AH bestrijdt dat het aantal artikelen verlaagd is: ‘De conclusie is gebaseerd op de constatering van Superscanner dat we 900 Prijsfavorieten hebben. Deze conclusie is feitelijk onjuist: Albert Heijn voert ruim 1.000 Prijsfavorieten. En we verwachten dat in de komende tijd het aantal Prijsfavorieten zal stijgen over de hele breedte van het assortiment.’ Over de rebranding tegenover Distrifood: ‘Albert Heijn vindt het belangrijk dat heel Nederland weet dat je bij ons nooit teveel betaalt voor je dagelijkse boodschappen. Om de kwaliteit én de vaste lage prijs nog beter te benadrukken, zetten we nu de volgende stap van Goedkoopje naar Prijsfavorieten.’

 

Reageer op dit artikel