nieuws

Plus start prijsoffensief in agf

Formules 6560

Plus start prijsoffensief in agf

NIJKERK – Plus gaat hardlopers in agf vastlaag prijzen onder de noemer Laagblijvers. Daarvoor heeft de formule vandaag de ondernemers in Nijkerk bijeengeroepen.

Dat vertellen bronnen binnen Plus. Het zou gaan om forse prijsverlagingen op standaardproducten. Te denken valt aan komkommers, paprika, mandarijnen, elstar en conference. De verlagingen gaan morgenochtend, donderdag 31 januari 2019, in. De campagne gaat gepaard met een grote reclamecampagne en signing in de winkel. De ondernemers en afdelingschefs krijgen vandaag in Nijkerk in 2 sessies nadere info.

Agf winnen met Lef

Plus zelf spreekt in de uitnodiging aan de ondernemers over het event ‘AGF winnen met Lef’. De opkomst vandaag zou ongekend hoog zijn met meer dan 220 winkels. Plus in de uitnodiging: ‘Bij Plus hebben we de wil om te winnen. Door lef te tonen en kansen te zien willen wij het maximale uit de formule halen.’ Plus noemt de agf-afdeling daarbij de ‘drijvende kracht achter de omzet’. Plus: ‘Daarom staan we in de startblokken voor een baanbrekende stap in agf-beleid.’

Agf is motorblok

Agf is de groep die het motorblok vormde achter de omzetontwikkeling in 2018 van de branche. Waar vers in omzet steeg met 3,9 procent, de supermarkten met 3,5 procent, steeg agf met 4,7 procent (bron: IRI tot en met periode 12). Met €4,6 miljard omzet is het ook een van de grootste omzetmakers in de markt. Alleen maaltijden stijgt sneller met 12,6 procent maar die groep is goed voor €500 miljoen, beduidend minder dus.

Plus wil vandaag inhoudelijk niet reageren op de prijsverlagingen.

Reageer op dit artikel