nieuws

Dirk wint promotie-award

Formules 1049

Dirk wint promotie-award
Dirk-directeur Marcel Huizing (tweede van links) krijgt de ComplianceAward uitgereikt

NAARDEN – Dirk van den Broek is uitgeroepen tot winnaar van de SmartSpotter Promo Compliance Award 2018.

De SmartSpotter Promo Compliance Award is een prijs voor de retailer waar afspraken over promoties het meest worden nagekomen. De titel is voor het tweede jaar op rij uitgereikt. SmartSpotter meet structureel of tijdens folderpromoties de actiecommunicatie en beschikbaarheid van actieproducten in de winkel volgens afspraak is. Iedere retailer waar meer dan 100 metingen hebben plaatsgevonden maakt kans op deze prijs. De opgegeven scores beslaan de gemiddelde scores van metingen tussen 1 januari 2018 en 31 oktober 2018.

1,8 miljoen metingen

Om tot een winnaar te komen voerde SmartSpotter dit jaar metingen uit op 1,8 miljoen punten. Vorig jaar scoorde Dirk met een 8,1 een tweede plaats in de competitie. Emté ging er toen met de winst vandoor. Dit jaar is Dekamarkt de nummer 2. Uit de metingen blijkt dat grofweg twee van de vijf promoties niet volgens afspraak op de winkelvloer aanwezig zijn. De landelijke score komt in 2018 uit op een 7,1. Hierin zijn alle soorten metingen meegenomen; van productintroducties tot schappenplannen en van activaties tot promoties. De cijfers verschillen per categorie en per week, maar over het algemeen behaalden supermarktketens in 2018 een hogere score dan drogisterijen en speelgoed- en elektronicawinkels.

Goede executie promoties

Marcel Huizing, directeur Dirk, is vanzelfsprekend blij met de winst: ‘Dirk won eerder dit jaar al de Beste Folder Award en de Meest Populaire Website van het Jaar in de categorie supermarkten. Deze Promo Compliance Award geeft nog meer bewijs dat je voor de executie van goede promoties bij Dirk moet zijn.’ Ook Edwin de Maa, directeur commercie van Detailresult, is content met het resultaat: ‘We zijn erg blij met deze award, vooral omdat we zowel met Dirk als DekaMarkt in de top van deze lijst staan. Het is een beloning van het harde werk dat door iedereen, die bij de totstandkoming van promoties betrokken is, wordt gedaan. Elke week wordt er gepland, onderhandeld, opgemaakt, verdeeld, gerekend, gebouwd en veel verkocht.’

Reageer op dit artikel