nieuws

AH bouwt netwerk van digitale schermen

Formules 6409

AH bouwt netwerk van digitale schermen

ZAANDAM – Albert Heijn bouwt aan een landelijk netwerk van digitale schermen in de winkels waar de supermarktketen zelf en andere partijen hun boodschap kunnen tonen.

Dat meldt Emerce op zijn website. De keten laat de schermen op dit moment installeren. Aan het eind van het eerste kwartaal 2019 moeten er circa 800 verspreid over 300 winkels hangen. ‘Het gaat een vaste component worden in onze nieuwe winkels’, aldus een woordvoerder op de website.

Centraal aangestuurd

De supermarktketen verwacht met de digitale schermen nog relevanter, deels lokale, informatie te kunnen tonen aan de klanten. De schermen worden centraal aangestuurd. ‘De overallgedachte is: de juiste boodschap, op de juiste plek, op het juiste moment. Met een spreekwoordelijke druk op de knop kunnen we communicatie naar de winkel sturen, met papieren communicatie is dat een stuk complexer.’

Ook info van derden

Behalve informatie van en over AH zijn er ook uitingen van derde partijen te zien. Hoe die verhouding tussen die twee informatiebronnen wordt, is nog niet bekend. Evenmin is bekend of partijen ‘zendtijd’ in kunnen kopen. Digital out of home, waar dit mediatype onder valt, laat volgens Emerce jaarlijks een groei van dubbele cijfers zien als het gaat om uitgaven aan mediabestedingen. De digitalisatie van dit kanaal speelt daar een grote rol in. Met een simpele handeling kunnen adverteerders het bereik vergroten van materiaal dat ze vaak toch al hebben liggen.

Schermen meten geen kijkgedrag

De schermen zijn niet uitgerust met sensoren en/of antennes. Ze kunnen het kijkgedrag van de consument niet ‘meten’.

Reageer op dit artikel