nieuws

Picnic in race voor Duits-Nederlandse prijs

Formules 532

Picnic in race voor Duits-Nederlandse prijs

DEN HAAG – Picnic is genomineerd voor de Duits-Nederlandse Prijs voor de Economie 2018.

De prijs is een initiatief van de Duits-Nederlandse Handelskamer (DNHK) en wordt toegekend aan een bedrijf dat kan bogen op grensoverschrijdend bedrijfssucces. Op 13 november vindt de prijsuitreiking hiervan plaats in Den Haag. Naast de websuper zijn ook het designbureau MMID en energiedienstverlener Venios genomineerd.

50 procent in de steden

Picnic is sinds dit jaar ook actief in Duitsland. In zijn presentatie voor de DNHK beweert de websuper dat in de steden staat inmiddels 50 procent van de huishoudens staat ingeschreven bij Picnic. 20 procent zou ook daadwerkelijk kopen bij Picnic. Hiermee genereert de websuper naar eigen zeggen een marktaandeel van 5 procent binnen de kruideniersmarkt.

Combinatie twee culturen

De online speler stelt ook dat het avontuur in Duitsland tot nu toe een succes is. ‘Picnic heeft met succes haar moderne online melkboer-model uitgebreid naar Duitsland en combineert de twee culturen zowel vanuit het oogpunt van de consument als vanuit het oogpunt van ondernemerschap. De eerste resultaten zien er veelbelovend uit en Picnic zal per stad uitbreiden en zo een nieuw Nederlands-Duits succesverhaal creëren’, aldus de formule.

Stemmen op de genomineerden kan op de site van de DNHK. Het bedrijf met de meeste stemmen wint de onderscheiding. Het is volgens de DNHK de elfde keer dat de prijs wordt uitgereikt.

Zie ook: Picnic van start in Duitsland

Reageer op dit artikel