nieuws

Lidl komt klagers Kordaat-reclame tegemoet

Formules 12689

Lidl komt klagers Kordaat-reclame tegemoet

HUIZEN – Lidl heeft vandaag een extra commercial gepubliceerd voor het onlangs gelanceerde biermerk Kordaat. In de nieuwe commercial spelen vrouwen een hoofdrol.

Lidl kreeg na de lancering van de Kordaat-campagne de nodige kritiek. Zo zou de naam Kordaat al in gebruik zijn, maar ook werd in de commercials volgens sommige mensen te veel gesuggereerd dat het bier voor mannen zou zijn.

Nieuwe reclame met vrouwen

De van oorsprong Duitse discounter lijkt de kritiek ter harte te hebben genomen en heeft nu een nieuwe reclame gelanceerd. Hierin wordt de vrouw op een voetstuk gezet. De reclame sluit af met twee dames die ieder een flesje Kordaat drinken.

‘Ode met knipoog aan Kordate man’

Lidl-woordvoerder Christine Braun laat in een reactie weten: ‘De tv-commercial is inderdaad een ode aan de Kordate man. Deze man wordt met een knipoog neergezet als stoere, zelfverzekerde hoeder van de familie. In media waar je niet kunt reageren, is dit een goede boodschap en een sterke manier om het biermerk Kordaat te bouwen. Op plekken waar je kunt reageren, zoals op social media, voeren we een campagne die een divers beeld laat zien. De eerste week van de campagne was Lidl nog niet de afzender.’

Zie hier de bewuste reclame:

Reacties op Twitterberichten over Kordaat

Opvallend is dat Lidl op social media diverse mensen die dagen geleden klaagden over de reclame, nu een reactie stuurt met een link naar de nieuwe reclame die vandaag op YouTube is gepubliceerd.

Zie ook: RTL onthult: Nieuw Lidl-pils Kordaat komt van Bavaria

Reageer op dit artikel