nieuws

Dirk zet vol in op beter versimago

Formules 4668

Dirk zet vol in op beter versimago

VELSEN – Dirk van den Broek maakt prioriteit van het verbeteren van zijn versimago. Onder meer een nieuwe folder en een versgarantie voor het vleesassortiment moeten hieraan bijdragen.

In het laatste GfK versrapport eindigde Dirk in de onderste regionen, ondanks investeringen in de agf-afdeling. Volgens Dirk-directeur Marcel Huizing moet er nu echt wat veranderen aan het versimago van de supermarktketen. ‘De kwaliteit van onze agf doet niet onder voor de concurrentie, maar het wordt door de klant toch als minder goed ervaren. We blijven ons focussen op prijs, maar willen nu ook de topkwaliteit van ons vers beter onder de aandacht brengen.’

Bakkerijspecialist voor elke winkel

Zo zal Dirk de komende jaren nog meer investeren in de groente- en fruitafdeling en een bakkerijspecialist aanwijzen voor iedere winkel. ‘In al onze 121 winkels staat nu de vernieuwde bakkerij. Dat heeft in totaal €1,5 miljoen aan investeringen gekost. We zien dat het resultaat heeft, want de index van de bakkerij zit nu boven de 100. Net als bij groente en fruit wordt straks een persoon, de bakkerijspecialist, verantwoordelijk voor het aansturen van de bakkerij.’ Zowel de agf als de bakkerij hebben een versgarantie, dat gaat vanaf week 45 ook gelden voor het vleesassortiment. Verder gaat Dirk ook meer werk maken van de presentatie van vers gebak en vers fruit. ‘We zetten momenteel grote stappen in vers gebak. De index daarvan bedraagt nu 130 en dat gaan we verder opvoeren. Voor vers gebak hebben we inmiddels een aparte koeling en dat gaan we ook doen voor vers fruit.’

Vriesvers is ander speerpunt

Dirk gaat ook aan de slag met vriesvers. Huizing: ‘In het Vriesversrapport eindigde Dirk op de 3e plaats. Volgend jaar gaan we voor een 1e plek. Het verschil met nummer 2 Jan Linders was heel klein en winnaar Emté verdwijnt op termijn uit het supermarktlandschap. Dat verschil moet Dirk kunnen inhalen.’ Een nieuwe folder moet meehelpen aan het creëren van een verbeterd versimago. Die folder verschijnt volgende week voor het eerst. Huizing: ‘We hebben folderawards gewonnen in 2015, 2017 en 2018, dus ik vind ook dat we aan onze stand verplicht zijn om te vernieuwen. In de nieuwe folder komt bijvoorbeeld de bekende Dirk-tas, ons icoon, prominenter in beeld.’

Distrifood

Het hele verhaal leest u in

Distrifood 43 van zaterdag 27 oktober

Reageer op dit artikel