nieuws

Dirk wijst klanten op suiker in producten

Formules 472

VELSEN – Dirk van den Broek gaat de klant bij verschillende assortimentsgroepen wijzen op het suikergehalte van de producten.

Dirk wijst klanten op suiker in producten

Dirk wijst de klanten al langer op het suikergehalte van frisdrank. ‘Op het frisdrankschap communiceren we hoeveel suiker er in een product zit. Dat gaan we uiteindelijk ook bij andere assortimentsgroepen doen. En wat mij betreft zo snel mogelijk’, zegt Dirk-directeur Marcel Huizing in een interview met Distrifood.

Wijzen op gezonde keuze

Huizing: ‘Wij zijn natuurlijk geen gezondheidsdeskundigen, maar we voelen als supermarktketen wel de verantwoordelijkheid om de klant te wijzen op gezonde keuzes.’ Die keuze is ook terug te zien in het assortiment. Gezonde(re) producten krijgen een prominentere plek. Huizing: ‘In de schappenplannen voor frisdrank ruimen we tegenwoordig meer plek in voor water en calorie-arme producten en minder voor suikerhoudende dranken.’

Promotiestop energiedrankjes

Dirk maakte onlangs ook bekend te stoppen met het promoten van energiedrankjes. ‘Andere formules kiezen ervoor om energy drinks niet meer te verkopen aan kinderen onder de 14 jaar. Dat kan, maar wij denken dat hetzelfde product net zo slecht is voor een 15-jarige. En op leeftijd controleren bij de kassa is een lastig verhaal. Zodoende kiezen wij ervoor om te stoppen met het promoten van energiedrankjes.’

In de digitale editie van Distrifood exclusief voor abonnees een interview met Marcel Huizing.

Reageer op dit artikel