nieuws

Dirk: In alle winkels Nationaal Integratiediner

Formules 1897

Dirk: In alle winkels Nationaal Integratiediner

PIJNACKER – Alle vestigingen van Dirk van den Broek organiseren donderdag 11 oktober een Nationaal Integratiediner (NID).

Het NID is in het leven geroepen om de verbinding tussen de medewerkers onderling en de band met de klanten te versterken. Het idee ontstond bij schoonmaakbedrijf Asito. Inmiddels doet de supermarktketen Dirk voor de derde keer mee. Het is de eerste keer dat alle winkels van de formule (121) een diner op poten zetten. ‘Drie jaar geleden deed iets meer dan de helft van de winkels mee. Dat werd zo goed ontvangen dat een jaar later meer winkels zich hebben aangemeld. Nu zijn alle winkels er bij’, zegt directeur Dirk Marcel Huizing.

Eigengemaakte gerechten

Medewerkers nemen voor het diner hun eigengemaakte gerechten mee en die worden vervolgens in de winkel geconsumeerd. Huizing: ‘Het doel van het diner is dat de mensen elkaar, op een andere manier, beter leren kennen. In sommige winkels doen ook klanten mee aan het diner. In dat geval wordt er uitgeweken naar een externe locatie, zoals een buurthuis of een sporthal.’

Samenstelling van personeel

Het initiatief sluit volgens Huizing perfect aan bij de samenstelling van het personeel van Dirk. ‘Bij ons op de werkvloer zie je zóveel verschillende culturen. Het is leuk dat mensen ook op deze manier een band met elkaar krijgen en elkaar beter leren kennen. Er komt van alles op tafel. Van exotisch tot stamppot. Vorig jaar heb ik gegeten in een winkel in Rotterdam. Allemaal Turkse maaltijden waar ik nog nooit van had gehoord. Ze waren heerlijk!’

Tupperware-dozen

Deze keer deelt Dirk na afloop voor het eerst Tupperware-dozen uit, zodat de deelnemers de restjes mee kunnen nemen. ‘Dat past bij de duurzame gedachte. Mensen kunnen dat vervolgens ook weer doorgeven aan anderen die het nodig hebben.’ Volgens Huizing wordt het diner zeer gewaardeerd onder het personeel. ‘Je hebt winkels waar wel 120 mensen werken. Die kennen elkaar natuurlijk niet allemaal. Met een diner leert iedereen elkaar kennen. Dat zorgt ook voor een betere sfeer onderling en dat is weer bevorderlijk voor het winkelproces.’

Zie ook: Dirk wijst klanten op suiker in producten

Reageer op dit artikel