nieuws

AH en Jumbo verkopen verschillende Pieten

Formules 7595

AH en Jumbo verkopen verschillende Pieten

AMSTERDAM – Zwarte Piet wordt dit jaar in de winkels van Albert Heijn en Jumbo op verschillende manieren afgebeeld.

De laatste jaren is de verschijningsvorm van de assistenten van Sinterklaas voor de supermarkten een heet hangijzer. Dit vanwege de voortdurende maatschappelijke discussie over het uiterlijk van Zwarte Piet. Zowel Albert Heijn als Jumbo kiest dit jaar voor verschillende varianten van Zwarte Piet. ‘Albert Heijn is een winkel voor iedereen. We willen dat iedereen plezier kan beleven aan dit kinderfeest. Piet is onderdeel van deze sinterklaascultuur en je treft ’m daarom in verschillende verschijningsvormen bij ons aan. Er kan, net als andere jaren, worden gekozen voor producten met of zonder afbeelding van Piet. Er is dus voor ieder wat wils’, aldus Albert Heijn.

Jumbo’s Locoletter

Jumbo zegt dat het thema ‘Heerlijk avondje’ wordt gebruikt voor het sinterklaasfeest. Dit thema is de afgelopen jaren ook ingezet. ‘In de winkel en op de sinterklaasproducten gebruiken we diverse afbeeldingen van Sinterklaas en verschillend gekleurde Pieten’, aldus Jumbo. De formule uit Veghel lanceert vanwege het naderende feest de Locoletter (zie foto), een product waarbij de klant zelf zijn chocoladeletter kan samenstellen. Ook verkoopt Jumbo  drie chocoladeletters van het La Place-merk en twee nieuwe smaken chocoladekruidnoten: cappuccino  en karamel-zeezout.

Silhouetten bij Plus

Plus kiest ook dit jaar voor silhouetten van Sint en Piet. ‘Ook dit jaar willen we rondom sinterklaas een sfeer creëren waarbij het hele gezin tijdens de donkere en gezellige dagen kan genieten van allerlei lekkernijen. Daarom zijn net als voorgaande jaren de beeltenissen van Sint en Piet in onze winkels te vinden en beelden we ze op onze eigen verpakkingen af in de vorm van silhouetten. Ons beleid is dus niet aangepast ten opzichte van de voorgaande jaren’, zegt Plus-woordvoerder Sophie van de Fliert.

Zie ook: AH kiest voor de multi-Piet

Reageer op dit artikel