nieuws

Picnic: Meer dan 1000 nieuwe producten

Formules 12622

Picnic: Meer dan 1000 nieuwe producten

AMSTERDAM – Picnic heeft dit jaar op verzoek van klanten al meer dan duizend producten aan het assortiment toegevoegd.

Het gaat vooral om levensmiddelen in het hogere segment, waaronder luxe broden, verse pasta, wijn en glutenvrije, biologische en vegetarische producten. Zo verkoopt de online formule inmiddels kipstuckjes, gerookte speckjes en rul gehackt van de Vegetarische Slager. Andere producten die zijn opgenomen in het assortiment zijn de Cypriotische geitenkaas halloumi, de hete rode saus harissa, thee van Simon Lévelt, groenterijst, de Italiaanse wijn Barolo, Marcel’s Green Soap en de glutenvrije producten van Lisa’s Choice.

Feedback van klanten

Al sinds de start van Picnic betrekt de websuper zijn klanten bij het samenstellen van het assortiment. ‘We hebben Picnic vanaf het prille begin samen met onze klanten gebouwd’, zegt medeoprichter Michiel Muller. ‘Hun feedback is heel belangrijk en dat geldt in het bijzonder voor het assortiment. Als een klant een bepaald product mist, kan hij dit aangeven in de app. Elk verzoek dat binnenkomt, wordt serieus bekeken. Op die manier voegen we producten toe die klanten ook echt willen hebben.’

Fusten bier en paardenvoer

De productverzoeken van klanten zijn volgens Muller zeer uiteenlopend. ‘Variërend van fusten bier tot tien kilo paardenvoer.’ Met het stijgen van het aantal klanten neemt ook het aantal verzoeknummers toe, waardoor het assortiment dit jaar dus al is uitgebreid met meer dan duizend producten. Opvallend is dat klanten ook veel lokale producten voordragen.

Zie ookPicnic overweegt eigen maaltijdbox

Reageer op dit artikel