nieuws

Picnic overweegt eigen maaltijdbox

Formules 1351

AMSTERDAM – Picnic gaat mogelijk eigen maaltijdboxen verkopen. Het zal ervoor moeten zorgen dat klanten vaker bij de online super boodschappen doen.

Picnic overweegt eigen maaltijdbox
Foto: Distrifood

Dat baseert Ecommerce News op een vacature die korte tijd op LinkedIn stond. De vacature waarin Picnic zoekt naar een ‘stagiair met passie voor eten’ die kan helpen met ‘het lanceren van maaltijdbox-oplossingen’ is inmiddels verwijderd of aangepast.

Maaltijdbox niet nieuw voor Duitse baas

Met een eigen maaltijdbox kan Picnic ervoor zorgen dat klanten vaker terugkomen. Voor de Duitse baas is het geen nieuw terrein, aldus de nieuwssite. Frederic Knaudt heeft in 2012 maaltijdbox-startup Kochzauber opgericht.

Markt maaltijdboxen groeit

De markt voor maaltijdboxen groeit. In volume is de markt met 2 procent gegroeid (Distrifood 29/30, 2018, gebaseerd op cijfers GfK). Het aantal huishoudens dat klant is van aanbieders als HelloFresh daalt, maar bestaande klanten nemen meer boxen af. Het gaat in Nederland vooral om tweeverdieners. Daarnaast kan Picnic zich met de maaltijdboxen richten op tweepersoonshuishoudens met een kostwinnaar, alleenstaanden tussen de 40 en 65 en op jonge alleenstaanden.

Update: op Twitter wordt op dit bericht gereageerd met de melding dat Picnic de maaltijdbox al langer aan het testen is en dat klanten al om reactie is gevraagd. Ondersteunende bronnen hiervoor zijn momenteel onbekend.

Lees ook: Picnic zoekt 1000 runners en shoppers

Reageer op dit artikel