nieuws

Poiesz koopt maaltijdenservice Van Smaak

Formules 3060

Poiesz koopt maaltijdenservice Van Smaak

DRACHTEN – Poiesz Supermarkten neemt maaltijdenservice en -bezorger Van Smaak over van de regionale zorginstelling Stichting Kwadrantgroep.

Poiesz neemt de aandelen in Van Smaak, een maaltijdenmaker en bezorger, over van de zorginstelling. De medewerkers van Van Smaak blijven in dienst van het bedrijf. Ook worden de onderneming en bedrijfsvoering grotendeels in ongewijzigde vorm voortgezet, meldt Poiesz in een persbericht. De Kwadrantgroep blijft voor wat betreft zijn maaltijdvoorziening de relatie met Van Smaak voortzetten.

Van Smaak bezorgde al voor Poiesz

Familiebedrijf Poiesz ging vorig jaar november, bij de start van zijn websuper, al een samenwerking aan met de maaltijdenservice Van Smaak. Van Smaak bezorgde de online bestelde boodschappen bij de klanten thuis. De twee investeerden toen al gezamenlijk in een wagenpark dat uit 21 auto’s bestaat. Dat kon vrij gemakkelijk, omdat de bedrijven met groen-oranje over dezelfde ‘clubkleuren’ beschikken.

‘Unieke combinatie van diensten’

Volgens Poiesz ontstaat er door de overname en de daarmee gepaard gaande synergie een unieke combinatie van diensten:  ‘Door boodschappen, levensmiddelen en kwalitatieve maaltijden in alle gewenste vormen tezamen met een unieke service en dienstverlening te koppelen, ontstaat er een tandem waarmee consumenten in Noord-Nederland hun voordeel kunnen doen. Onder de titel ‘De smaak van het Noorden gratis thuisbezorgd, boodschappen en maaltijden voor thuis en op het werk’, zal de komende periode worden gebouwd aan een onlinepropositie die uniek is in het land.’ Die biedt volgens de noordelijke supermarktformule ook kansen om de marktpositie in Noord-Nederland verder uit te bouwen.

Marktgebieden identiek

Met de overname gaat naar eigen zeggen zowel voor Van Smaak als voor Poiesz een nadrukkelijke wens in vervulling. Het DNA van beide bedrijven past naadloos, de marktgebieden zijn identiek, over en weer is sprake van toegevoegde waarde en zowel Van Smaak als Poiesz onderscheiden zich in hun marktbenadering door het persoonlijke centraal te stellen. Net als Poiesz Supermarkten heeft ook Van Smaak een prachtige en krachtige bedrijfscultuur en filosofie die uitgaat van het centraal stellen van het belang van de klant in alle opzichten.

Reageer op dit artikel