nieuws

Paashaas blijkt Leen Hoogvliet

Formules 6018

ALPHEN AAN DEN RIJN – Verkleed als mysterieuze paashaas heeft Leen Hoogvliet zich laten fotograferen met bekende Nederlanders. Volgens Hoogvliet ging de actie viral.

Paashaas blijkt Leen Hoogvliet
Still uit viral video Hoogvliet

Hoogvliet supermarkten viert dit jaar het 50-jarig bestaan. Oprichter Leen Hoogvliet greep het jubileum aan voor een ludieke actie. De oprichter begon ooit met een agf-winkel in de Schilderswijk in Den Haag en bouwde dat uit tot een keten van nu 68 winkels (bron: Distrifood Dynamics). In het kader van het jubileum verkleedde de topman zich als paashaas en bood bekende en onbekende Nederlanders een chocoladevariant aan.

Paashaas presenteert zich als Leen

De paashaas presenteerde zich als ‘ene Leen’. Volgens Hoogvliet werd er op social media flink gediscussieerd over de mysterieuze haas onder de hashtag #wieisleen. Het bleek uiteindelijk Leen Hoogvliet te zijn. Naast de paashaasactie is er ook een glossy magazine Leen gemaakt door de keten. De bedoeling is om het magazine dit jaar vijf keer uit te brengen als ode aan de oprichter.


Download hier de factsheet over Hoogvliet supermarkten

Reageer op dit artikel