nieuws

Jumbo verwacht online piek met Pasen

Formules 1861

VEGHEL – Jumbo verwacht in de week voor Pasen dat twee keer zo veel klanten online hun boodschappen bestellen als in een reguliere week.

Jumbo verwacht online piek met Pasen

Dat zou in dat geval een verdubbeling van de online-omzet ten opzichte van de paasperiode vorig jaar betekenen, zo meldt de formule in een persbericht. Jumbo voorspelt met name een flinke groei in het aantal verkochte luxe ontbijtartikelen en producten uit het speciale paasassortiment. Ook op de winkelvloer verwacht de formule uit Veghel deze week aanzienlijk meer klanten, met een geschatte omzetstijging van zo’n 20 procent.

Interactieve paastafel

Jumbo introduceert voor deze periode een interactieve paastafel. ‘In tegenstelling tot de kerstperiode beslissen klanten met Pasen pas vlak van tevoren welke boodschappen ze in huis halen. Daarom helpt Jumbo haar klanten met online inspiratie in de vorm van een interactieve paastafel en in de volledig in paassfeer gestoken winkels met checklists vol paasboodschappen. Bovendien staat het vernieuwde Hallo Jumbo-magazine in het teken van de nieuwste paastrends, zoals de all day brunch en het paasdiner. Hoe vroeger in het jaar Pasen valt, hoe vaker Nederlanders ervoor kiezen om te gourmetten. Jumbo speelt hierop in met verschillende gourmetschotels en minivarianten’, zo meldt de formule.

Ruim 100 miljoen paaseieren

Jumbo voorspelt verder dat er in totaal ruim 100 miljoen paaseieren in de Jumbo-winkels over de toonbank gaan. De supermarktketen heeft daarnaast hoge verwachtingen van de feeststol. Daarvan werden er in 2017 zo’n 250.000 verkocht bij Jumbo.

Zie ookPasen zorgt voor sterk april in supermarkten

Reageer op dit artikel