nieuws

Albert Heijn (B) lanceert Flexi-Vlaanderen

Formules 1921

Albert Heijn (B) lanceert Flexi-Vlaanderen

ANTWERPEN – Albert Heijn België is begonnen met het concept Flexi-Vlaanderen. De keten wil consumenten op lange termijn helpen om hun vlees- en visconsumptie af te bouwen.

Dat meldt Gondola. De supermarktketen benadrukt tegenover de Belgische krant dat het klanten vrij laat kiezen.

Er komen alternatieven

Zo zal er niets veranderen aan het huidige vlees- en visaanbod, maar zullen er alternatieven bijkomen. ‘We willen klanten die graag minder vlees en vis willen eten, maar niet weten hoe, gewoon een alternatief bieden en hen wegwijs maken in de wereld van de vleesvervangers’, laat Roemer Warners, category manager Fresh bij Albert Heijn België, aan Gondola weten. ‘Veel klanten willen graag minder vlees en vis eten, maar weten niet hoe ze dat moeten doen. Wij willen hen laten zien dat er kwaliteitsvolle alternatieven zijn.’

Focus op vlees- en visvervangers

Concreet zal de retailer tijdens Flexi-Vlaanderen focussen op vlees- en visvervangers. Zo kunnen consumenten bij de 1+1-actie in hun Albert Heijn Bonus-folder van deze week bijvoorbeeld ook kiezen voor vegetarisch gehakt. Daarnaast zullen vleesvervangers veel prominenter aanwezig zijn in de winkel en zullen ze dus niet enkel op de vegetarische afdeling terug te vinden zijn. En zal Albert Heijn bij toekomstige vlees- en viscampagnes ook de nadruk leggen op mogelijke vlees- en visvervangers. Vleesvervangers zullen in de toekomst als gelijkwaardige alternatieven worden voorgesteld.

Zie ook: Aldi, Coop, Deen en Jumbo: vleesloze week

Reageer op dit artikel