nieuws

Excuses AH voor voorraadproblemen Appie Days

Formules 6222

Excuses AH voor voorraadproblemen Appie Days

DOETINCHEM – Albert Heijn heeft in een e-mail aan Bonuskaart-houders excuses aangeboden voor de voorraadproblemen die vorige week ontstonden rondom enkele aanbiedingen van de Appie Days-actie.

Zo schrijft de supermarktmanager van het Albert Heijn-filiaal in Oosterbeek aan zijn klanten: ‘Allereerst onze oprechte excuses voor het niet op voorraad zijn van de Appie Days-artikelen afgelopen week. Hierin zijn wij landelijk als Albert Heijn echt te kort geschoten. Wij willen u lokaal compenseren en daarom ontvangt u als vaste klant aanstaande maandag 19 maart een GRATIS pak Zaans huisje-koekjes. Op vertoon van deze mail (telefoon/print) ontvangt u dit GRATIS pak. Alleen geldig bij AH Oosterbeek.’

Appie Days mail

‘Storm van de Appie Days ligt achter ons’

Zijn collega van de AH aan de Daalseweg in Nijmegen gebruikt woorden van vergelijkbare strekking. Zijn klanten krijgen echter geen pak koekjes cadeau. ‘We hebben de storm van de Appie Days achter ons liggen. Het is niet op alle momenten even soepel verlopen. Voor AH was het de eerste keer dat we op deze wijze een actie hebben gehouden. Hopelijk hebben we er van kunnen leren en doen we het de volgende maal beter.’

Eerste editie afgelopen week

Albert Heijn hield vorige week de eerste editie van Appie Days. Volgens AH is het een aanvulling op de bestaande ‘Bonusevents’, zoals Albert Heijn ze zelf noemt: Hamsteren, Route 99 en Freshmix. Volgens Albert Heijn zit de onderscheidendheid van het nieuwe thema in de verschillende actiemechanismen. Klanten krijgen kortingen van 30, 40 en 50 procent, daarnaast zijn er multibuy-deals met 1+1 gratis en 2+2 gratis. Direct op de eerste dag ontstonden al problemen met de eerste dagdeal, pakken Perla-koffie. Die waren zo snel uitverkocht, dat winkels wellicht pas in week 14 weer nieuwe voorraad van dit artikel krijgen. Ook het toiletpapier dat een dag later fors was afgeprijsd, was binnen no-time op.

‘Balen dat we klanten moesten teleurstellen’

Albert Heijn-woordvoerder Nienke Kooistra liet aan Distrifood weten dat het ‘fantastisch is dat onze klanten de dagaanbiedingen zo goed weten te vinden, maar we balen er enorm van dat we ook klanten teleur hebben moeten stellen. Want hoe mooi zo’n succes ook is, dat doet echt pijn en is niet alleen vervelend voor onze klanten maar ook voor alle collega’s die dat in de winkel aan klanten moeten vertellen.’

Zie ook: AH jaagt ‘urgentie aan met Appie Days’

Reageer op dit artikel