nieuws

Aldi lanceert nieuwe website

Formules 8744

Aldi lanceert nieuwe website

CULEMBORG – Aldi heeft zijn website opnieuw gelanceerd. Opvallend is het overzicht van het hele assortiment met bijbehorende prijzen, de onlineservices, zoals een app, en een receptenonderdeel.

De nieuwe Aldi-site werkt met grote visuals. Opvallend is dat de menustructuur links zit en dus in beeld blijft. Nieuw is dat de discounter het hele assortiment toont. Voor agf geeft de site geen prijzen. De prijzen ontbreken ook bij A-merken. Klanten kunnen met één druk op de knop een product aan het boodschappenlijstje toevoegen. Het lijkt een kleine stap naar een webshop, hoewel de discounter daarvoor geen plannen heeft uitgesproken.

Aandacht voor de Aldi-app

Onder de onlineservices ook aandacht voor de Aldi-app. ‘Ontdek hoe uitgebreid ons assortiment is en blijf te allen tijde op de hoogte van nieuw opgenomen producten, ons zomerassortiment en winterassortiment. Dankzij uitgebreid beeldmateriaal krijgt u een uitstekend beeld van onze producten’, belooft de discounter.

Kwaliteit hoort bij Aldi

Op de site verder prominent aandacht voor kwaliteit en een verantwoord beleid. ‘Verantwoord ondernemen is vast onderdeel van onze waarden en tradities. Onze activiteiten richten zich op de essentie: wij focussen met onze maatregelen op waar we de grootste impact kunnen bereiken.’

Website onderdeel nieuwe strategie

De nieuwe website is onderdeel van de strategie om de discounter op allerlei fronten een facelift te geven. Het leidde al eerder tot een nieuw winkelbeeld volgens de Aniko-uitgangspunten. Het gaat om winkels met meer sfeer, een betere navigatie en aandacht voor vers en gemak. Eén van de elementen is bijvoorbeeld de uitrol van bake-off, maar ook biologisch assortiment wordt toegevoegd. Nu is er dan ook de vernieuwde aanwezigheid online.

Lees ook: vijf vragen over de ombouw van Aldi>>>

Zie hieronder een video-impressie van de Aniko 1.1 formule

Reageer op dit artikel